När hugger gäddan? I spinnstoppet eller???? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När hugger gäddan? I spinnstoppet eller????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Storfiskarn 81;

Berätta gärna för oss andra Gösfiskare hur mycket din 102 cm långa Gös vägde...

Leif Ivarssons 97 cm långa Svenska Rekordgös vägde 12.530 gram och många av Gösdrottningen Cecilia Grönbergs Rekordgösar var kortare än din 102 cm Gös....

Min största Gös vägde 8,6 kilo och den var 91 cm lång....

Gösfiske är som att lägga pussel!

Old Firehand
    Leif Engström
    Vid det tillfället hade jag ingen våg med mig och ville inte ha ihjäl den heller, men den va riktigt grov.
    Mitt största misstag någonsin att glömma våg just då, och då hade man ju ingen kamera i telefonen heller.
    Kompisen som va med är säker på att den va nära eller över rekord, men ja vet inte.
    10+ är ja iallafall säker på att den va.

Den tog på en nils master gösambulansen, nertyngd med ett päronbly vid riktigt långsam dragrodd.

Kommentera

Givetvis finns det ingen regler utan undantag. Men generellt sätt så får i alla fall jag fler hugg när jag ökar hastigheten och då oftast när jag antingen ökar på farten precis när jag ska lyfts upp betet ur vattnet eller när jag sätter fart på betet igen efter ett spinnstopp. Självklar hugger det en del gäddor även precis när jag slutar veva vidnett spinnstopp.

Känns lite som om gädda följer efter och bara betraktar betet. Den stannar upp och tittar på beter även när spinnstoppen inleds för att sedan tokhugga när jag börjar veva igen. Ungefär som om den tänker ” den där bytesfisken vill jag inte missa”
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
      51 svar
      6 356 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg MathiasJK  
      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08