Favoritjigg till abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favoritjigg till abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av mikkiz Visa inlägg
    Haha ok där ser man. Du lär ha lite vikt i din beteslåda.
    Men kan du inte berätta vilken jigg du använder då?

    Att tycka att det spelar mindre roll är inte samma som att inte ha en jävla massa olika

    Kör framförallt med Mcrubber Bass shad eller curly. Mest shad men det är för att jag har flest av dom.
    Färg är som jag skrev innan ganska meningslöst enligt mig men kör ofta med en skrikig, eller mörk. Färgen Dawn är en favorit.

    Tycker tråden utvecklades till något trevligt, inte att den blev förstörd. Den fick bara lite mer mening.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #22
      Berkley Pulse Shad 8 & 11cm i Smelt, Pike & Pearl White. Westin Hypoteez 9cm i headlight, Official roach, Motoroil & Fireflake. Fiskat mest med dom, vet hur jag ska vikta och fiska för att få den gång jag vill ha men givetvis finns det dagar då inte ens dessa gör susen och man får rota långt ner i lådorna för att hitta receptet för dagen!

      Kommentera


      • #23
        Är konservativ, kör alltid relax 2,5". Har alltid funkat och fungerar fortfarande
        Mest "naturliga" färger eller klassisk blå/vit gärna med röd skalle.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
          Är konservativ, kör alltid relax 2,5". Har alltid funkat och fungerar fortfarande
          Mest "naturliga" färger eller klassisk blå/vit gärna med röd skalle.
          Går inte att misslyckas!
          Blåvit är ju verkligen en klassiker.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

          Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

          Kommentera


          • #25
            För en bättre beskrivning bör man förutom modell och färg även ange vilka andra jiggar man har prövat samt även i vilken typ av vatten man huvudsakligen fiskar i. Om man bara har prövat ett antal modeller som undertecknad så säger det inte så mycket om vad som fungerar riktigt bra och vad som inte fungerar lika bra.
            Senast ändrad av Norrlandsfiskaren; 2018-09-16, 16:12.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Norrlandsfiskaren Visa inlägg
              För en bättre beskrivning bör man förutom modell och färg även ange vilka andra jiggar man har prövat samt även i vilken typ av vatten man huvudsakligen fiskar i. Om man bara har prövat ett antal modeller som undertecknad så säger det inte så mycket om vad som fungerar riktigt bra och vad som inte fungerar lika bra.
              kanske skall vi även redovisa alla jiggar vi har med ut och varför vi väljer att inte använda dessa just vid dessa tillfällen utan bara de vi testade.....
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #27
                Suck!

                Kommentera


                • #28
                  Jag tror alla har en "go-to jigg" som man inleder med och det är det som trådskaparen är ute efter. Den kan naturligtvis skifta med årstid (vattentemperatur) precis som att olika färger kan vara olika bra vid olika vattentemperaturer, grumlighet och väder. Min poäng är att om man bara har 3-4 modeller som man har testat ordentligt så säger "favoritjigg" ingenting. Det är ganska stor skillnad på informationsvärdet om man har fiskat ordentligt med 25 modeller jämfört med om man som undertecknad kört på ett par olika. De jiggar som det säljs mest av är de som marknadsförs hårdast av de stora distributörerna. Personligen tycker jag att det är intressantast att höra från entusiaster som brinner för just det fisket och har fiskat sig igenom alla jiggmärken och modeller.

                  Kommentera


                  • #29
                    Min go to-jigg för klart/halvklart vatten vid hyfsat varma temperaturer är Piglet i färgen violet, är det grumligt/kallt brukar jag köra en swimming ribster i limetreuse. En sommarkväll i klart vatten fungerar det mesta jag hittar i lådan (med undantag för SZ MCrubber bass i Dawn, den har jag aldrig fått nåt på).

                    Sen har jag inte testat mig igenom så speciellt många olika modeller och färger helt enkelt för att de jag har fungerar tillräckligt bra, jag byter snarare teknik än färg. Men med tanke på det lilla utbud som passerat min jigglåda är mina "favoriter" inget att gå efter. Det man fiskar med är det man får fisk på, som redan konstaterats. Det enda jag är sugen på att köpa nytt och testa nu är kräftjiggar.

                    Kommentera


                    • #30
                      Grubby shad 6cm i Brown shiner gillar jag. Man kan ta mycket mängd men ändå större borrar med och har också sällan tagit gädda på den!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 357 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X