Ursprungligen postat av SjonsBaever
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alternativ till spinnare för abborre
Collapse
X
-
-
Till TS.. Det låter som du har en förkärlek till spinnare? Isåfall är mitt tips att köpa darts spinnarmix (bifogad bild) som du kan göra egna ”microspinnare” utav.
Eller göra helt färdiga ”add on / sätta framför” tafsar.
tyckte mig se något inlägg att du inte vill ha lekande. Gör en mindre ögleknut/perfection lopp i övre ändan av den separata spinnartafsen. Men rent krasst skulle du kunna sätta dessa skedar direkt på huvudlinan, och sedan knyta på vilket krok/bete som helst därefter.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ovlof Visa inlägg
Ja poppers är roligast! Tycker min erfarenhet är att det är begränsat när det funkar, men när det väl gör det så är det så sjukt kul. Jag ska nog ge det mer tid över grunda gräspartier utan att jag ser abborrar jaga i ytan. Min erfarenhet hittills är nog ändå att spinnare generellt ger mer fisk.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ovlof Visa inläggHej på er! När jag vill fiska riktigt grunt över t.ex. ett gräsbälte så sätter jag ofta på en lätt spinnare, och tycker det ger resultat. Problemet med spinnarna är dock att de tvinnar linan. Helst skulle jag undvika att köra med lekande, och letar därför efter alternativa beten som fyller samma funktion. Vad har ni för erfarenheter? Har en shad rap (tror jag den heter) men det har gett magert resultat. Någon som kör med små spinnerbaits eller dylikt?
/Olof
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fock_it Visa inläggKör alltid med Antikink om jag kör spinnare man kopplar på sen sen spinnaren https://www.dogger.se/produkt/darts-...RoCUUYQAvD_BwE
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Den där har man missat helt så det tvinnar absolut inget?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Klassiska Mörrumspinnaren då slipper man att det tvinnar sig.
Jag lyckades däremot få tag på ett antal skallar på tradera, så har en vision om att lyckas tillverka några egna någon gång framöver!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ovlof Visa inläggHej på er! När jag vill fiska riktigt grunt över t.ex. ett gräsbälte så sätter jag ofta på en lätt spinnare, och tycker det ger resultat. Problemet med spinnarna är dock att de tvinnar linan. Helst skulle jag undvika att köra med lekande, och letar därför efter alternativa beten som fyller samma funktion. Vad har ni för erfarenheter? Har en shad rap (tror jag den heter) men det har gett magert resultat. Någon som kör med små spinnerbaits eller dylikt?
/Olof
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 217 visningar
1 gilla