Ursprungligen postat av ovlof
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Alternativ till spinnare för abborre
Collapse
X
-
-
Som sagt tailspinners tvinnar inte linan och är tekniskt snarlika Mörrumsspinnaren och finns i flera vikter och varianter/modeller.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Klassiska Mörrumspinnaren då slipper man att det tvinnar sig.
Jag lyckades däremot få tag på ett antal skallar på tradera, så har en vision om att lyckas tillverka några egna någon gång framöver!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Den där har man missat helt så det tvinnar absolut inget?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Fock_it Visa inläggKör alltid med Antikink om jag kör spinnare man kopplar på sen sen spinnaren https://www.dogger.se/produkt/darts-...RoCUUYQAvD_BwE
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av ovlof Visa inläggHej på er! När jag vill fiska riktigt grunt över t.ex. ett gräsbälte så sätter jag ofta på en lätt spinnare, och tycker det ger resultat. Problemet med spinnarna är dock att de tvinnar linan. Helst skulle jag undvika att köra med lekande, och letar därför efter alternativa beten som fyller samma funktion. Vad har ni för erfarenheter? Har en shad rap (tror jag den heter) men det har gett magert resultat. Någon som kör med små spinnerbaits eller dylikt?
/Olof
Lämna en kommentar:
-
Kan varmt rekommendera Söder Sportfiskes vibrationsbete Astro Vibe. Snabb hemtagning med en och annat drop nu i det varma vattnet.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av ovlof Visa inlägg
Ja poppers är roligast! Tycker min erfarenhet är att det är begränsat när det funkar, men när det väl gör det så är det så sjukt kul. Jag ska nog ge det mer tid över grunda gräspartier utan att jag ser abborrar jaga i ytan. Min erfarenhet hittills är nog ändå att spinnare generellt ger mer fisk.
Lämna en kommentar:
-
Till TS.. Det låter som du har en förkärlek till spinnare? Isåfall är mitt tips att köpa darts spinnarmix (bifogad bild) som du kan göra egna ”microspinnare” utav.
Eller göra helt färdiga ”add on / sätta framför” tafsar.
tyckte mig se något inlägg att du inte vill ha lekande. Gör en mindre ögleknut/perfection lopp i övre ändan av den separata spinnartafsen. Men rent krasst skulle du kunna sätta dessa skedar direkt på huvudlinan, och sedan knyta på vilket krok/bete som helst därefter.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inläggJag vill så ett slag för poppers! Det kan vara riktigt najs för det riktigt grunda fisket, och som bonus är det också det jag tycker är överlägset roligast att fiska med!
Enligt min erfarenhet så är det ett ganska stort överlapp mellan de gånger det är effektivt med spinnare och de gånger det är effektivt med popper!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Gädd-josOtroligt skoj tråd!!! själv kör jag ofta denna kombon som synes på bilden i mitt fiske!
...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2023-05-12, 11:29 -
-
Svar till Problem 2601c iarav stol69Här är magnetbromsen.
Poppar upp lite frågor.
Hur många magneter brukar man använda?...1 Foto-
2023-05-12, 08:42 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav SvardSååå jag testade Cheb Rig (samma rig som jag postade, men jag böjde upp kroken lite) och det leverade...1 Foto
-
2023-04-15, 11:28 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Adiz, 2009-09-20, 21:38
|
19 svar
5 672 visningar
0 gillar