Jigg efter abborre... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigg efter abborre...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    Hur ser man skillnad på dessa Relax Kopyto och liknande jiggar? Jag köpte rätt många shadjiggar förra året som liknar dessa men jag minns inte märket. Skulle va bra att veta om det är äkta vara eller ej
    Ofta lite rundare och sen står det kopyto på sidan :P
    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Ja se där, då var det inte svårt jag kommer hem ikväll från lite semestrande och får ta en titt på dem.

Använder ni ofta dem med glitter i? Jag tror att jag bara har solida hemma.

Förresten så läste jag igenom tråden och alla säger att tekniken är viktigast, vilket den säkert är, men vi som inte jiggat på länge vill gärna ha konkreta tips
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Försök hålla spänd lina så gott det går, vilket e svårare när det blåser ute. Kasta, låt den sjunka ner till botten (om du vågar och de inte finns så mkt skit o fastna i på botten känner jag iaf) spänner upp linan och höjer spöt för att få jiggen att lyfta vevar 2-3 varv och sänker spöt och låter det sjunka sakta medan jag långsamt vevar in slacklinan.

Viktigaste är väl att försöka ha så lite slacklina ute som möjligt, mycket slacklina och du kommer inte känna hugget.

Kortfattat

Kommentera

Tänkte precis dra iväg en jiggbeställning på jigg.se

Brukar endast fiska med spinnare i mina trakter, lönar sig otroligt bra. Men det var länge sen jag jiggade så jag skulle behöva lite tips om färger på Ripper Kopyto?
          Vet att Svart/vit med rödmage ska vara bra men fler?

Tanken är att framför allt fånga några fina abborrar =)
          Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

Kommentera

jag gör så att jag tar dem färgerna jag tycker är finast, låter lite fjolligt men det funkar för mig. har även en del limegröna. Haft bra fiske med den blåa ryggen och vita magen med röd paddel. Men det viktiga är väl att du fiskar med dem färgerna du haft lycka med förut. Fiska med tro på betet

Kommentera

Bästa jiggen

Kommentera

En Jigg jag alltid lyckats med är en mörkgul Curly-tail-med svart huvud. Menar inte en genomskinlig klargul utan en som inte är genomskinlig och mörkgul typ. I tjärnar med mycket småabborre verkar röda kroppar med gult huvud fungera otroligt bra. Finns säkert andra färgkombinationer som fungerar lika bra men det är min upfattning.

Kommentera

Ursprungligen postat av wille61 Visa inlägg
                  Har precis gjort mitt första köp på Ebay av någon snubbe 40st Relax Kopyto 7cm för 190:- är enligt mig ett bra köp, är sjukt nojig att jag har blivit rejält lurad men de är ju inga jätte pengar isåfall och snubben har ju 100% positiv feedback om det nu gör någon skillnad. Den här annonsen f.ö. http://www.ebay.com/itm/40-RELAX-GUM...E:L:OC:US:3160

Ni som har beställt från Ebay innan, hur funkar det? Kommer det till Brevlådan eller får man åka till ens lokala postombud?
                  De brukar för det mesta komma till ens lokala postombud. Sedan ska man vara beredd på att man kan komma att få betala en del andra avgifter också (svensk tull/skatt- och postens avgifter). De senaste gångerna jag köpt grejer från USA så har posten lagt på en postavgift på 100 spänn rakt av, sedan brukar det ju tillkomma moms 25% på varans värde i moms. Kan vara värt att tänka på när man beställer. Beställer man små volymer blir det inte alltid så lönsamt. Man blir alltid lika irriterad när man får avi'n och inser att man glömt detta.
                  Senast ändrad av odevetu; 2013-07-23, 13:51. Anledning: stavfel

Kommentera

Nu har han ju köpt från Polen så han behöver ej oroa sig för några avgifter över huvud taget.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
                      Nu har han ju köpt från Polen så han behöver ej oroa sig för några avgifter över huvud taget.
                      Ahh, missade den detaljen, var ju snack om Relax från USA så tog för givet att det va därifrån han beställt. Men som du säger så slipper man ju tull-avgifter inom EU och då blir det ju riktigt bra. Men sedan vet jag iofs. inte om posten lägger på någon egen administrationsavgift/frakt eller så...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 243 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B