Ursprungligen postat av Numse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jigg efter abborre...
Collapse
X
-
Ja se där, då var det inte svårtjag kommer hem ikväll från lite semestrande och får ta en titt på dem.
Använder ni ofta dem med glitter i? Jag tror att jag bara har solida hemma.
Förresten så läste jag igenom tråden och alla säger att tekniken är viktigast, vilket den säkert är, men vi som inte jiggat på länge vill gärna ha konkreta tips
Kommentera
-
Försök hålla spänd lina så gott det går, vilket e svårare när det blåser ute. Kasta, låt den sjunka ner till botten (om du vågar och de inte finns så mkt skit o fastna i på botten känner jag iaf) spänner upp linan och höjer spöt för att få jiggen att lyfta vevar 2-3 varv och sänker spöt och låter det sjunka sakta medan jag långsamt vevar in slacklinan.
Viktigaste är väl att försöka ha så lite slacklina ute som möjligt, mycket slacklina och du kommer inte känna hugget.
Kortfattat
Kommentera
-
Tänkte precis dra iväg en jiggbeställning på jigg.se
Brukar endast fiska med spinnare i mina trakter, lönar sig otroligt bra. Men det var länge sen jag jiggade så jag skulle behöva lite tips om färger på Ripper Kopyto?
Vet att Svart/vit med rödmage ska vara bra men fler?
Tanken är att framför allt fånga några fina abborrar =)Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.
Kommentera
-
jag gör så att jag tar dem färgerna jag tycker är finast, låter lite fjolligt men det funkar för mig. har även en del limegröna. Haft bra fiske med den blåa ryggen och vita magen med röd paddel. Men det viktiga är väl att du fiskar med dem färgerna du haft lycka med förut. Fiska med tro på betet
Kommentera
-
-
En Jigg jag alltid lyckats med är en mörkgul Curly-tail-med svart huvud. Menar inte en genomskinlig klargul utan en som inte är genomskinlig och mörkgul typ. I tjärnar med mycket småabborre verkar röda kroppar med gult huvud fungera otroligt bra. Finns säkert andra färgkombinationer som fungerar lika bra men det är min upfattning.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av wille61 Visa inläggHar precis gjort mitt första köp på Ebay av någon snubbe 40st Relax Kopyto 7cm för 190:- är enligt mig ett bra köp, är sjukt nojig att jag har blivit rejält lurad men de är ju inga jätte pengar isåfall och snubben har ju 100% positiv feedback om det nu gör någon skillnad. Den här annonsen f.ö. http://www.ebay.com/itm/40-RELAX-GUM...E:L:OC:US:3160
Ni som har beställt från Ebay innan, hur funkar det? Kommer det till Brevlådan eller får man åka till ens lokala postombud?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerka123 Visa inläggNu har han ju köpt från Polen så han behöver ej oroa sig för några avgifter över huvud taget.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 243 visningar
1 gilla