Jigg efter abborre... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigg efter abborre...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej det gör dem inte, att beställa inom EU är samma som att beställa inom Sverige.

Däremot tex mot Norge är det tull vilket man ofta glömmer, Norge är ju inte med i EU.

Kommentera

Tjääna
      Ska ni köpa relax i Sverige så är det Proguideshop som gäller. Jag har kollat in de flesta och kommit fram till att där får du de bästa priserna. 2,5" 5kr 4" 6kr 6" 10kr, dessutom har han mycket färger att välja på. Happy Angler är ett annat bra alternativ speciellt om man köper 25 pack, tyvärr har dom inte så många av de färger jag gillar men rätt mycket ändå.
      Bb
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av wille61 Visa inlägg
        Har precis gjort mitt första köp på Ebay av någon snubbe 40st Relax Kopyto 7cm för 190:- är enligt mig ett bra köp, är sjukt nojig att jag har blivit rejält lurad men de är ju inga jätte pengar isåfall och snubben har ju 100% positiv feedback om det nu gör någon skillnad. Den här annonsen f.ö. http://www.ebay.com/itm/40-RELAX-GUM...E:L:OC:US:3160

Ni som har beställt från Ebay innan, hur funkar det? Kommer det till Brevlådan eller får man åka till ens lokala postombud?
        Det beror på hur de skickas. Vissa säljare skickar som vanligt brev medan andra som rekommenderat.

Kommentera

När inte abborrarna vill hugga på Gummijiggarna prova med Fiskstrimmlor och Float-and-draw:

Saxat från Fiske.nu - dr Fisk:

Citat:
          " Jag föredrar dock 5-10 cm långa strimlor av bukskinn från exempelvis abborre. Strimlorna fäster bra på kroken, simmar likt en jigg när du drar tacklet hemåt och är fina munsbitar för artfränder av god storlek. Kombinera gärna med ett öga eller någon del av innanmätet om det skulle vara trögt. Doftspår är i regel funktionellt. Pröva dig fram. Allt är tillåtet."

Ha det så kul och skitfiske

Kommentera

Jag gillar detta. Det är ofta som det naturliga och enkla är det bästa. För mycket hype ibland.

Kommentera

Kul med den här tråden igen. Till jiggfiske efter stor borre så är Kopyto tre år senare fortfarande nr 1. 5cm funkar i alla väder. Kört mycket med 7cm när mycket fisk äri vattnet men utan hugg sen tvärbyter jag till 5cm och pang en borre på kilot klipper till. Så variera. Grumliga norrländska insjöar eller åar så svartgul, annat utom det blåvit.

Kommentera

Ursprungligen postat av Maakus Visa inlägg
                Kul med den här tråden igen. Till jiggfiske efter stor borre så är Kopyto tre år senare fortfarande nr 1. 5cm funkar i alla väder. Kört mycket med 7cm när mycket fisk äri vattnet men utan hugg sen tvärbyter jag till 5cm och pang en borre på kilot klipper till. Så variera. Grumliga norrländska insjöar eller åar så svartgul, annat utom det blåvit.
                Fiskat otaligt många gånger med mina relax och inte haft något på. Mina soft 4 play däremot har haft massa påslag.. konstigt

Edit: Är det 2.5" du fiskar med eller?
                I den här färgen: http://ribatex.se/fiske/jiggar/relax...-kopyto-2-5-6/ ?
                Senast ändrad av Uffe5; 2013-08-11, 17:03.

Kommentera

Varför inte prova lite andra jiggar

eller dessa mini jiggar

Kommentera

Var senast igår och fiskade igen och fick abborre närmare kilot på svartgul kopyto i Ljungan i sundsvallstrakten. kört med svartgul i sthlm skärgård och där funkar den lika bra. Ja exakt den färgen kör jag med. Om du fortfarande har trögt fiske så försök hitta vanliga enstjärtade i svart lite halvt genomskinlig färg med rött eller grönt glitter på. Fått abborre på 1,5kg på de och aldrig gått hem utan fisk. (Olssonsfiske.se) hade de där svarta köpte ett 100 pack för två år sen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 860 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57