Blandade Jerkrulle-frågor ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blandade Jerkrulle-frågor !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blandade Jerkrulle-frågor !

Hejsan. Har lite blandade frågor inför mitt inköp av jerkrulle. För det första: Är det helt uteslutet med en lågprofilare, eller finns det någon som håller? Jag kan ju knappt greppa om en vanlig ambassadeur, så det blir jobbigt att fiska med sånna. Andra frågan: Om jag köper en Jerkbaiter, på vilken årsmodell är det tumtangent? Är det något mer som skiljer mellan årsmodellerna ? Om jag ska ha en Jerkbaiter så vill jag alltså ha en vänstervevad med tumtangent. Men vad heter den modellen och vilken årgång är det? Tack på förhand
    Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

nä. låt bli lågprofilarna. blir dyrt i längden.
    JB har väl bara funnits med tumtangent? och den finns bara i vänstervevad.

beteckningen på en rulle med vänster vev och tumtangent i den vanliga storleken (5000) är 5601

Kommentera

men har för mig att jag sett en JB med vanlig sån där liten knapp. Visst är tumtangent en sån där stor knapp på baksidan som man trycker på när man ska kasta? Tvungen att fråga eftersom jag inte är hundra på vad de heter Visst kallas de även fastcast-knapp? Har C4 tumtangent? Har läst någonstans vad alla siffror i namnen betyder, men kommer inte ihåg allt, men är det så här? 5000 = storleken. 600= Tumtangent. 01 = vänstervevat ? Eller har jag fel?
      Senast ändrad av _Baste_; 2007-06-19, 20:45.
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
        men har för mig att jag sett en JB med vanlig sån där liten knapp. Visst är tumtangent en sån där stor knapp på baksidan som man trycker på när man ska kasta? Tvungen att fråga eftersom jag inte är hundra på vad de heter Visst kallas de även fastcast-knapp? Har C4 tumtangent? Har läst någonstans vad alla siffror i namnen betyder, men kommer inte ihåg allt, men är det så här? 5000 = storleken. 600= Tumtangent. 01 = vänstervevat ? Eller har jag fel?

Helt rätt i allt du skrev!

Kommentera

Quantum Cabo är en "nästan"-lågprofilare som ska vara jävligt bra - dyrare än jerkbaiter dock

Kommentera

Joo, har kollat in Cabon också, men håller de då? 1900 är kanske lite väl dyrt för mig. Jag vet att man får vad man betalar för men jag ska köpa rullen imorrn och har inte så mycket pengar nu Har hittat en c4 för för en tusing. De har alltså tumtangent? Då blir det nog en sån tror jag, eller en JB. Vad är skillnaden mellan rullarna, och vilken av c4/JB skulle ni rekommendera? Har hört att c4 håller bra, precis som JB. Det är så svårt att välja ju Man vill ta båda Men tack för aqll hjälp ialfall

Kommentera

Tja! Jag har en Pflueger President WLPL lågprofilare! Den har klarat av tungt jerkfiske i snart ett och ett halvt år. Då menar jag riktigt tungt fiske! 200gr+! Jag köpte min för 1400:- med lite rabatt, men jag har hittat den på nätet för 1600:- men jag kommer inte riktigt ihåg vart. Men den rullen rekommenderar jag riktigt starkt!
              Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Tja! Jag har en Pflueger President WLPL lågprofilare! Den har klarat av tungt jerkfiske i snart ett och ett halvt år. Då menar jag riktigt tungt fiske! 200gr+! Jag köpte min för 1400:- med lite rabatt, men jag har hittat den på nätet för 1600:- men jag kommer inte riktigt ihåg vart. Men den rullen rekommenderar jag riktigt starkt!

Vi har den på jobbet med shakespear-spö för 1995:-
                www.gavlefiskredskap.se
                niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
                  Joo, har kollat in Cabon också, men håller de då? 1900 är kanske lite väl dyrt för mig. Jag vet att man får vad man betalar för men jag ska köpa rullen imorrn och har inte så mycket pengar nu Har hittat en c4 för för en tusing. De har alltså tumtangent? Då blir det nog en sån tror jag, eller en JB. Vad är skillnaden mellan rullarna, och vilken av c4/JB skulle ni rekommendera? Har hört att c4 håller bra, precis som JB. Det är så svårt att välja ju Man vill ta båda Men tack för aqll hjälp ialfall
                  Jag har en c4. Har dock inte provat JBn. Tror att c4an har mindre gavlar.
                  Utväxlingen bättre på c4. Tumtangent-ja. Snyggare!
                  Min åsikt!
                  http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

then, a c4 it is Ska beställa den då, ikväll :P Men tack alla som hjälpt till. Skönt att det finns så många kunniga här inne EdiT: fan, den fanns bara som högervevad USCH får se då vilken av c4 och JB det blir. Skulle ju köpa en c4 pga priset hos AB, men sen fanns den bara som högervevad Edit igen : På bilden är den vänstervevad men modellen heter 5600. Alltså högervevad?
                    Senast ändrad av _Baste_; 2007-06-19, 21:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57