Blandade Jerkrulle-frågor ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blandade Jerkrulle-frågor !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
    then, a c4 it is Ska beställa den då, ikväll :P Men tack alla som hjälpt till. Skönt att det finns så många kunniga här inne EdiT: fan, den fanns bara som högervevad USCH får se då vilken av c4 och JB det blir. Skulle ju köpa en c4 pga priset hos AB, men sen fanns den bara som högervevad Edit igen : På bilden är den vänstervevad men modellen heter 5600. Alltså högervevad?
    högervevad.

Kommentera

Ett tips är att kolla Fiskarnas Redskapshandel. De brukar ha bra pris på Ambassadeurer.

Kommentera

Den nya jb har väl lika stora gavlar som c4? Alltså lika lätt att hålla runt.

Kommentera

Ja, det har den. Jag var inne i fiskeaffären idag och kände på olika rullar, och c4 och JB var lika stora, men JB var skönare att hålla runt. Men jag ska vänta tills JB kommer på rea någonstans. Då köper jag den.....
          Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Hejsan. Har lite blandade frågor inför mitt inköp av jerkrulle. För det första: Är det helt uteslutet med en lågprofilare, eller finns det någon som håller? Jag kan ju knappt greppa om en vanlig ambassadeur, så det blir jobbigt att fiska med sånna. Andra frågan: Om jag köper en Jerkbaiter, på vilken årsmodell är det tumtangent? Är det något mer som skiljer mellan årsmodellerna ? Om jag ska ha en Jerkbaiter så vill jag alltså ha en vänstervevad med tumtangent. Men vad heter den modellen och vilken årgång är det? Tack på förhand
            Om du har för små händer (som undertecknad) så skall du så klart köpa en lågprofilare. Det är klart, kommer du i första hand att dänga 200grammare och uppåt så kanske du skall tänka om, men kör du som de flesta (inkl undertecknad) upp till en 130-140 gram i normala fall så skall det nog gå. Själv så köpte jag en Shimano Citica för ett par år sedan och den håller än... även om det kanske inte är den absolut roligaste rullen. Men man får ju vad man betalar för. Skulle den gå sönder så är det ju 5 års garanti, så det är bara att lämna in.

Lycka till

/D

Kommentera

Hejsan. Har lite blandade frågor inför mitt inköp av jerkrulle. För det första: Är det helt uteslutet med en lågprofilare, eller finns det någon som håller? Jag kan ju knappt greppa om en vanlig ambassadeur, så det blir jobbigt att fiska med sånna. Andra frågan: Om jag köper en Jerkbaiter, på vilken årsmodell är det tumtangent? Är det något mer som skiljer mellan årsmodellerna ? Om jag ska ha en Jerkbaiter så vill jag alltså ha en vänstervevad med tumtangent. Men vad heter den modellen och vilken årgång är det? Tack på förhand

Hej,,,,

Köp en amb record ,,,,du kommer inte ångra dig eller Revo stx bara ett tips

Kommentera

om quantum cabo är för dyr satsa på ambsaddeur jb med dubbla backspärrar
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Men jag har testat lite olika grepp på en "högprofilare" nu, och hittat ett grepp som känns bra och som gör att jag når runt rullen bra. Men hur får man dubbla backspärrar? Och varför är det bra? Hojta gärna till om ni hittar en JB eller c3 i någon webshop. Sedan såg jag i fiskeaffärn att de hade en orange amba(vet inte vad den heter) som var någon special-edition sak för vissa affärer. Ska kolla upp vad den heter. Men någon kanske vet vilken jag menar: Är den bra till jerk?
                  Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

www.lundgrensfiske.com borde ha dessa rullar
                    Titta gärna in på min fiskeblogg
                    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

C3 har inte tumtangent. C4 har fler kullager än C3 och JB men dock ej dubbla backspärrar. Det kostar extra ca 250-300:- att få det monterat. Har en JB gamla modellen där jag bytte bromsstjärnan till den nya då den är lättare att manövrera. Har även en C4 och en Record som jag sett till att få dubbla backspärrar i. Dubbla backspärrar klarar av ett proffesional overrun bättre. ABU har suverän service, reservdelar tar max två-tre dagar efter du ringt dem tills de kommer med posten. Mig veterligen så kollapsar alla alla rullar från Calcutta, JB till fladenrullar och då är det skönt med ABU:s service nivå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 324 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Chrispenborn  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02