Gäddspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Någon som provat dänga lite tyngre beten kring 100g med BFT Dual Pike (7,6 delen) ?

7,6 delen är väl klassat upp till 80g, och 6fots delen upp till 150g.
    Hade varit intressant o vete hur det hanterar tyngre, vore ju ett kanonspö å ha liggandes i bilen om fiske suget kommer krypandes

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Hejsan.
      Tänkte slänga ut en fråga. Är ute efter ett bra gäddspö för fiske med stora vobbler och liknande, (ej jerk). ca 7-9 fot och ska klara beten upp till minst 70 g. Stora Zalten och liknande. Och vara i multi utförande.
      Många har tidigare rekomenderat David Lundqvist signa pike men det har tydligen slutat tillverkas så det går bort. Var även sugen på strike pro 7,6 men det finns bara i haspel om man vill ha den är upp till 110g. Spinn versionen är upp till 150g och det blir onödigt grovt.
      Hoppas någon har något bra och rekomendera...
      Jag är kanon nöjd med mitt strike pro concept 7.6, jag kör den med en trimmad amb 5500 syncro och tycker att spöet fungerar bra ner till 20g, det går att kasta ner till 12 g havsöring drag men då laddar det gaska dåligt. Jag pensionerade min 11 fotare när jag skaffade detta, concept spöet kastar helt enkelt bättre i alla viktklasser.

/A

Kommentera

Efter lång betänketid så har jag äntligen köpt ett spö. Det blev ett två delat st croix premier 7fot 3oz.
        Jag vet jag sa ej jerk men det funkar nog utmärkt till vanligt fiske också. Ska använda spöt till både jerk och vanligt spinn. Har inte hunnit testa det än fick det igår men det känns riktigt bra. Ska bli kul att se vad det går för i helgen.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
        25 svar
        3 327 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Chrispenborn  
        Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02