jo, gäddan brukar komma igång då sommarlovet börjar, typ
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkfiskare i norrland
Collapse
X
-
-
Fiskar mest i vatten runt boliden området, finns bra med gädda i alla små tjärnar som finns i skogen. Var dock ute nu i lördags från halv 10 till kl 17.00 och inte ett napp, hade höga förväntningar eftersom isen just släppt, men inte ett liv.. varken på jerkbait eller vanligt. Ska man måsta vänta tills leken är över och komma igen där vid midsommar eller ska man hålla uppe tålamodet? Nån som har bra fiske ställe eller dyl i skellefteå trakten. Hör gärna av dig!
Kommentera
-
Kan informera om att gäddan plaskar för fullt i hemligvattnet. Vilket antagligen betyder att gäddleken är i full gång i hela Pite skärgård, antagligen även i Lule skärgård skulle jag gissa på. Våren är nog 4-5 dagar tidigare i år än ifjol. Gäddan bör nappa redan runt den 20e maj på vissa ställen och fisket på efterleksfisken tordes vara som bäst runt månadsskiftet i år. Nya linor på jerkspöna, nya tafsar iordning, jerkar i sin ordning i betesboxarna och humöret på topp! I år ska hon över 10 opp!
Kaiko. Vänta inte till midsommar, då är det bästa efterleksfisket över.
Kommentera
-
Jag har planer på att börja jerka i ett par vatten om ca 2 veckor. Tror att vattnet har fått rätt temp för att fisken ska komma igång. Våren är lite tidigare i år, i och med detta så bör leken vara lite tidigare som morta sa. Tror du är inne på rätt spår!Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Mmmhmm... inte nu i helgen... men nästa helg. då börjar jag tokfiska efterleksgäddan... Längtar... Man får hålla ner suget med lite idfiske så länge
Kommentera
-
Själv får jag hålla min fisketarm i styr genom att binda flugor eller fiska öring i älven.
Ska troligen ner ikväll och göra ett nattpass för att se ifall resultatet blir någon silvrig grej på 8+
i alla fall puts till personbästa med god marginal =)Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Jag var till alterälven under min lunch idag, jag hann få en Id och hade på någon till, fiskade väl i ca 20 minuter.Ursprungligen postat av Morta Visa inläggMmmhmm... inte nu i helgen... men nästa helg. då börjar jag tokfiska efterleksgäddan... Längtar... Man får hålla ner suget med lite idfiske så länge
måste nog iväg någon mer dag å prova.
Vars ska du tokfiska efter gädda då??
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 870 visningar