Jerkfiskare i norrland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkfiskare i norrland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kul tråd :-)

Pitepojk som jerkar mestadels i älven utanför Hemlunda. Skulle man inte kunna ha en liten träff med Pitefolket för utbyte av div erfarenheter och jämföra utrustningar ? ( Oj, blev en del homoerotik i den meningen ;-)) Självklart fär andra ansluta om det är så.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nyrre Visa inlägg
      Intressanta och bra teorier. Kommer ha mycket fisketid nu i dagarna som kommer. Väderprognosen säger halvklart, lite regn och 12-18 grader.

När du säger vandringshinder i åar är det då grundpartier, dammluckor osv som du menar? Är det lite samma princip som nedanför dammluckorna vid de stora vattenkraftsdammarna uppe i norrland? Att betesfisken flockas och det blir ett serverat matbord för hungrig efterleksgädda?

Om man fiskar av större sjöar vid denna tidpunkt bör man då gå på vikarna eller är gäddan på väg ut på djupare vatten?

Skitfiske!
      Precis, dammluckor, forsar, m.m, ha bara koll så det inte är fiskeförbud vid damluckan. Om du fiskar i sjön kan jag direkt inte svara på, vet att folk i Bollnäs fick dåligt på trolling i söndags. Så jag tror nog att gäddorna står kvar strax utanför lekvikarna! Men det brukar gå rätt fort, sen är det bara de upp till 2kg kvar...

Jag ska själv bara prova blöta kroken lite idag för att se om någon stackars gurka lekt klart!

Skitfiske!
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Pitefiskarna, kul idé! Det finns ju faktiskt en hel del pitefolk här på forumet. Skulle vara kul om det fanns intresse för en träff. Det är ju alldeles snart läge för efterleksgädda. Vore kul om man drog ihop något!
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Vore kul å träffas å kasta lite efter gädda, är själv ganska ny på jerk så vore kul å bra med lite råd från någon som kan.
          så ska någon iväg å fiska så hojta gärna till,följer gärna med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inlägg
            Kul tråd :-)

Pitepojk som jerkar mestadels i älven utanför Hemlunda. Skulle man inte kunna ha en liten träff med Pitefolket för utbyte av div erfarenheter och jämföra utrustningar ? ( Oj, blev en del homoerotik i den meningen ;-)) Självklart fär andra ansluta om det är så.
            Vars är du nånstans då du fiskar runt hemlunda? Strömfåran?
            bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Stämmer! Men jag åker runt en del på fjärden och ibland bortanför Tingsholmen och även ner mot Sandholmen. Beror litegrann på väder och vind.

Kommentera

Fiskar med jerk i Piteå, och Rosvik skärgård/åar mest. Funkar skitbra, inte fått några större bitar på det ännu dock, fiskat med jerk sedan förra året. Men runt Luleå sägs ju vara bäst för större gädda, råneälven inte minst. Blir att landa båt där i slutet av månaden. En polare hade på en bäst i förrgår utanför Hertsön, den ryckte iväg all lina osv, fanns inget stopp på den och han hade fireline och stabila grejer.. Men man börjar ju undra om det var stabilt nog...

Kommentera

Var och testa fiska igår. Man märker verkligen skillnad! NU börjar gäddan ta!

På några få timmars fiskande fick vi totalt 14 gäddor. Tyvärr ingen större, men det kommer väll de också =)

Så gäddan är på gång nu! Längtar verkligen till nästa helg!
                  Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                    Var och testa fiska igår. Man märker verkligen skillnad! NU börjar gäddan ta!

På några få timmars fiskande fick vi totalt 14 gäddor. Tyvärr ingen större, men det kommer väll de också =)

Så gäddan är på gång nu! Längtar verkligen till nästa helg!
                    Kommer upp till Piteå från Umeå imorgon, ledig hela veckan och tro mig....Det ska fiskas som fan

Kommentera

Fick mig ett riktigt fint pris hos Vildmark och fritid på Jerkspö, 1100:- för mitt jerkset som jag hämtar ut imorgon men det är väl mer ett nybörjarkit ^^ då blir de fiske imorrn må jag säga

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 874 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57