c4.an är det sämsta jag haft lämnade tillbax den redan efter en dags fiske fick den lagad men pajja direkt numera kör jag med två lunor är väldigt nöjd
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slitstarkaste Jerk-rullen?
Collapse
X
-
Tog man sig tid att summera allas åsikter/erfarenheter i alla inlägg i detta ämne så skulle man nog få resultatet att alla rullar är skit, bra eller sådär......mao rätt glasklart ämne!
Som någon nämnt, alla rullar pajjar, vissa kan sabba en rulle på två kast, medan andra kan köra i åratal med samma pryl.
Kommentera
-
Mycket bra observerat! Men som käre UT påpekade är väl JB'n den mest robusta.Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggTog man sig tid att summera allas åsikter/erfarenheter i alla inlägg i detta ämne så skulle man nog få resultatet att alla rullar är skit, bra eller sådär......mao rätt glasklart ämne!
Som någon nämnt, alla rullar pajjar, vissa kan sabba en rulle på två kast, medan andra kan köra i åratal med samma pryl.
Tur att det finns reservdelar
Kommentera
-
...och för Ambor inte att förglömma tillgängligheten av "ABU Service"! De fixar ju i stort sett vad som helst med vändande post! En stooooor fördel jämfört med asientillverkade rullarUrsprungligen postat av Morta Visa inläggTur att det finns reservdelar

Ha'de / MattiMedlem i GGG-U
Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen
Kommentera
-
finns bara en rulle för jerk fiske
Säger bara daiwa luna.....
Ursprungligen postat av Matte71 Visa inläggNågon som testat Revo Toro sen den kom?
Någon som testat Predatorn under lite längre tid?
Önskar tips på den absolut slitstarkaste Jerkrullen.
Gärna erfarenheter om trimmning osv..
Kommentera
-
JB är verkligen en stabil, slitstark rulle. Jag använder beten runt 100gram och det fungerar väldigt bra.Ursprungligen postat av KG? Visa inläggJo, men gör man 8-12 mothugg per kast så slits givetvis rullen. För oss andra som fiskar lite mer som vanliga människor så håller en JB hur bra som helst. Har en JB av allra första modellen som börjar få bra många år på nacken, den håller än. Fattar faktiskt inte hur folk bär sig åt för att sumpa en rulle på så kort som de påstår? Ingen kan heller beskylla mig för att köra med lätta beten eller fjuttkast..
-------------------------------------------------
Tomas
Kommentera
-
Min luna 253L har gått sönder med jämna mellanrum, oftast bakspärren och bromsen som tjabbat. Men å andra sidan är den underbar o fiska med, men vad gör det när den inte håller?Ursprungligen postat av Fisher King Visa inläggSäger bara daiwa luna.....
Kommentera
-
JBn
realtivt billig, snygg och den enda riktigt oerfekta jerkrullen, att den inte har kullager e tråkigt men den ska ju vara stark!
jag kör Record C6 men det var eftersom den va billigare (från USA) och skönare eftersom jag bara har 1 rulle för tyngre beten typ 50 plus annars har ja ett 40grams spö till Gädda och HÖ
men JBn e helt klart den bästa
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar