Shimano haspelrullar smeck. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano haspelrullar smeck.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmmm, vilka varor säljer du då???

Konstigt att det bara är en person som anser att Shimano är skit, när flertalet handlare, guider, bekanta och undertecknad tycker att Shimano slår de flesta andra märken.

Dessutom så har dom ju 5 års garanti, så varför är du så dum (får man säga så i forumet) att du samlar på dig dom i en plastpåse??? Skicka tillbaka dom... Eller är dom 10 år gamla och uselt underhållna?

/D

Kommentera

Klappar mina välskötta välfungerande ABU Syncro rullar ömt över växelhuset och ler stilla åt era bekymmer.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Danne, nä det är inte bara jag som tycker att Shimano är skräp. Många guider tycker likadant. Deras Shimanorullar håller max 3 år har jag hört. Och det stämmer bra för mig också. Även polare till mig som fiskar mycket tycker likadant. När jag ringde Normark och frågade varför deras bakbromsade rullars slirbroms beckar ihop. Då blev svaret att dom inte klarar flätlina. Bromspaketet är för klent blev svaret. Bara frambromsade klarade flätlinan tack vare större bromspaket. Kuggen inne i rullen tar tidigt slut. Och det antaglingen också av kraften från flätlinan. Och att dom snabbt blir glappa. Och det gäller speciellt upp till tusenkronors rullar. Finns idag ingen haspel hur dyr den än är som håller måttet. Skillnad på en multurulle. Och nån evighetsbygelfjäder finns det heller inte. Har bytt fjädrar på alla modeller. Även på ´min nya Daiwa Capricorn är den på väg att säcka. Kanske beroende av att man fiskar mycket. Att en rulle inte pajar kan bero på att den ligger i sin kartong eller blöts vid inte alltför många gånger per år. Likadant med en bil. Kör man 500 mil per år blir det inte mycket bytt på den bilen per år. MVH Gunnar J.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Om man använder rullarna till att göra vad som är meningen med dom så är det inga problem !
          Du kommer att sabba andra rullar också,var inte orolig !!

Kommentera

Mina erfarenhter av shimano är följande:

En styck Shimano Sonora som fixar fina trassel var 20:e kast trots att jag testat massor med olika linor. Dessutom går den som en gammal traktor efter en säsongs användning. Skitrulle.

En UL-rulle Shimano TX ULS som kräver att man har linföraren i en viss position för att inte trassla.

Nästa gång det är läge för en ny haspel kommer jag kolla på andra märken än Shimano och ABU, ABU's nya tycker jag känns sådär..

Kommentera

Originally posted by elanen
              Danne, nä det är inte bara jag som tycker att Shimano är skräp. Många guider tycker likadant. Deras Shimanorullar håller max 3 år har jag hört. Och det stämmer bra för mig också. Även polare till mig som fiskar mycket tycker likadant. När jag ringde Normark och frågade varför deras bakbromsade rullars slirbroms beckar ihop. Då blev svaret att dom inte klarar flätlina. Bromspaketet är för klent blev svaret. Bara frambromsade klarade flätlinan tack vare större bromspaket. Kuggen inne i rullen tar tidigt slut. Och det antaglingen också av kraften från flätlinan. Och att dom snabbt blir glappa. Och det gäller speciellt upp till tusenkronors rullar. Finns idag ingen haspel hur dyr den än är som håller måttet. Skillnad på en multurulle. Och nån evighetsbygelfjäder finns det heller inte. Har bytt fjädrar på alla modeller. Även på ´min nya Daiwa Capricorn är den på väg att säcka. Kanske beroende av att man fiskar mycket. Att en rulle inte pajar kan bero på att den ligger i sin kartong eller blöts vid inte alltför många gånger per år. Likadant med en bil. Kör man 500 mil per år blir det inte mycket bytt på den bilen per år. MVH Gunnar J.

Det du skriver gäller säkert mycket väl.
              Du började dock med att skriva "Shimano haspelrullar smeck".

Klart fiskar man mycket så sliter man ner alla rullar fortare än om man nyttjar dem lite.
              sigpic

Kommentera

Skämtar du? du snacka om att spöna gick sönder också, hur hanterar du dem?
                /Lazinko

Kommentera

Du måste fiska (kasta) sanslöst mycket med dina shimano på varje fisketur jag har aldrig haft problem med mina shimano rullar! jag har en TX uls. super aero GT. Stradic. och en Spirex 500 uls. har dessutom beställt en ny stradic 2500 för jag är så nöjd med min 4000 modell

Kommentera

Nu duger tydligen inte Daiwa Capricorn heller ;-) Undrar om det finns nån rulle som håller för dig??

Kommentera

Jag har då aldrig haft problem med mina Shimanorullar!!!

Elanen du skrev en jämförelse till bilar. Då gör jag också det. En bil måste servas för att den skall fungera bra! Desto längre sträckor man kör detso oftare får man serva!!! Svårare än så är det inte! Om nu alla dessa rullar sackar ihop för dig så kanske du skall köpa en rejäl havsfiskerulle som tål din behandling något längre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                      25 svar
                      3 333 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Chrispenborn  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02