ABU Cardinal c3 eller c4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Cardinal c3 eller c4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Cardinal c3 eller c4

Ska köpa en ny rulle för fiske med skeddrag efter gädda och kollar på de gamla modellerna av Cardinal, hade velat ha en 55a egentligen men inte lätt att hitta. Men sen nu har jag hittat 2 st intressanta. En c3 och en c4, helt nya i kartong o extra spole till.
    Någon som har/haft en sån i sina ägo och kan berätta om de är något att ha?

Klassiska rullar med mkt god kvalite...dock tunga i jämförelse med dagens rullar. Kanske heller inte helt anpassade för flätlina..

Kommentera

Kanonbra rullar, har själv ett par. Särskilt Cardinal 4X , den bästa rullen för fiske i strömmande vatten som jag någonsin haft. Att de skulle vara särskilt tunga håller jag inte med om.

Kommentera

Har tänkt använda de till vanligt gäddfiske med skeddrag, även för lätt trolling efter näbbgädda.

Kommentera

Har fiskat både med cardinal 55 och cardinal 44 (tror jag). 55 är väl en rulle många karpfiskare använde, stor och tung, man ska nog inte ha flätlina till någon äldre haspel pga lintrissan som sällan rullar med och slits hårt av såna multifilament linor.

Cardinal 44an är farsans, hänger fortfarande i nån bod på landet. Den hade ju ingen backspärr om man inte ville lyssna på knarren när man fiska, ingen höjdare idag.

Annat är det med ambassadeurerna..
          Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Jag hade gärna velat ha tag i en 55 eller 57 men dom kostar ju ganska bra om man inte ska köpa från usa eller nåt

Kommentera

Ursprungligen postat av Blekingefiskaren89 Visa inlägg
              Jag hade gärna velat ha tag i en 55 eller 57 men dom kostar ju ganska bra om man inte ska köpa från usa eller nåt
              Såpass, då sitter brorsan på en riktig skatt då? Han minns nog inte ens att han äger en..
              Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Skatt o skatt, beror på hur fin den är :P en 55a kan ju gå för runt 1000 lappen har man ju sett på tradera
                Farsan hade en 57a som han köpte för 1000 kr typ 83. Mycket pengar då och den dyraste rullen i affären, den gick sönder för 2 säsonger sen, riktigt bra rulle.
                Jag hade gärna haft en 55 då den inte är lika stor o stark som 57an

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 823 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04