Spöbyggare, bygga om 1-del till 2-del ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöbyggare, bygga om 1-del till 2-del ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöbyggare, bygga om 1-del till 2-del ??

Är det nån som vet nån bra spöbyggare som skulle kunna göra om ett 1-del till 2-del spö ??
    Har hittat ett 8fot st croix 1-del som jag är sugen på men vill ha två delat och hoppas det kan finnas nån som kan bygga om det med hyffsat bibehållen styrka
    http://www.attitudebaits.com/item.php?pid=6076
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Ingen som har nått tips i rätt riktning ??
    vore toppen om det går att få till på nått vis

Kommentera

Jag tror inte att det blir bra (dyrt,svårt) och risken att man förstör spöt är stor Men visst går det att bygga nya holkar på ett spö om man får tag i någon som är duktig och vet vad han gör
      Jag vet det finns spöbyggare i staterna som bygger om klingor med nya delningar toppar och även förlänger klingor
      Men det blir nog enklare att hitta ett spö med samma spec. som är tvådelat

Kommentera

Är du säker på att detta är 1 delat ???? tycker det värkar ruggigt långt för det med sina 8 fot... ring annars butiken och fråga, brukar alltid finnas något spö i serien som är delat,,,, om du skall ha det delat av en spö-byggare kommer det att kosta en del.

Kommentera

Jo det lär nog kosta att bygga om, får slå en pling till butiken men misstänker starkt att det är 1-del, är nog annars som du säger bättre och leta efter ett färdigt spö så att säga !!
          Tack för eran tid

Kommentera

Jag bygger spön själv. Det du vill ha utfört är extremt svårt och kostar mer än ett nytt riktigt bra fiskespö.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Är du säker på att detta är 1 delat ???? tycker det värkar ruggigt långt för det med sina 8 fot... ring annars butiken och fråga, brukar alltid finnas något spö i serien som är delat,,,, om du skall ha det delat av en spö-byggare kommer det att kosta en del.
              Tyvärr är samtliga i den serien odelade. Det enda delade musky spö jag känner till är två 7 fotare från premier.

Kommentera

Lite synd att det inte finns fler två-delade men det är väl inte så poppis i usa/canada antar jag ,,,
                får kolla mer på premier serien igen, men gillar verkligen stuket på mojo spöna

Kommentera

Jag har precis handlat ett premier 2 delat 3 oz skall ha det till torskfiske från turbåtarna i Öresund, kände även på några JB spön -150gr av andra märken och dom kom inte i närheten av Premier spöet när det gäller ryggrad,betydligt svampigare trots högre klassning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  274 056 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13