Hej vilket är ditt absoluta favorit drag till gädda!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa draget för gädda?
Collapse
X
-
Gillar frågor av den här typen, frågor som inte går att besvara, ungefär som vilken film som bäst.
Femte elementet.
ja just ja drag. hmm pratar vi allround, stora ? fast skulle jag hamna på en öde ö, vet inte vart eller hur det ser ut och fick välja ett drag så blir det nog ett:
Blankt AtomDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
aha. ska man räkna in slipsfångster Simpzen. Trodde det va Gädda vi pratade omDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
SimpZeN
Haha klart man ska, man måste ju värma upp lite med slipsariofs så svårt att avgöra vad som anses som slips och inte...
Vi tog nog 4 gäddor runt 3-4 kg förra året på just små spinnare. 3 Fick vi upp och en tappade vi pga linbrott... Men vill man ha "Gädda" så är väl de större Spinnerbaitsen lite bättre :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggHaha klart man ska, man måste ju värma upp lite med slipsariofs så svårt att avgöra vad som anses som slips och inte...
Vi tog nog 4 gäddor runt 3-4 kg förra året på just små spinnare. 3 Fick vi upp och en tappade vi pga linbrott... Men vill man ha "Gädda" så är väl de större Spinnerbaitsen lite bättre :P
Faktum är att min Far som alltid körde spinnare, va det dåligt med hugg så gick han ner i storlek och slutade alltid där spöt inte kastade längre brukade va runt 5 - 6 gram. Och detta är sant (skäms nästan över det) han har tagit fler storgäddor (över 7 kg) på dessa än jag har gjort på jerk. Vid 2 tillfällen så fick han såna hugg att han inte kunde bärga fisken med dom grejjor vi körde med. Många tror idag inte att man kan få en 15 kg gädda på 5 gr spinnare, men jag vet att det kan ibland tom. vare enklare, speciellt sommar/solgädda som går upp riktigt grunt även mitt i sommaren för att söka värme och smälta maten. Fast det är fasiken så mycket roligare att jerkfiskaDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Kommentera
-
SimpZeN
Helt Rätt axe, små spinnare är ofta riktigt effektiva under sommaren, tror att dom stör gäddan såpass att gäddan bryr sig och storleken är väl bra om fisken redan ätit.
Jag är inte kaxig så vi säger 2kg minimum gränsen x)
Jerkfiske är skitkul mest för att man själv styr betet, sen ger det bra med fisk, men spinnare ska man absolut inte räkna bort.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 823 visningar
0 gillar