Bästa draget för gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa draget för gädda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bästa draget för gädda?

    Hej vilket är ditt absoluta favorit drag till gädda!
    Utan fiske inget liv!

  • #2
    Rapala Super shad rap och sen Zalt när det är kallt i vattnet!

    Kommentera


    • #3
      Gargamel tail
      Instagram: mattiasandersson90

      Bara ett kast till...

      Kommentera


      • #4
        Gillar frågor av den här typen, frågor som inte går att besvara, ungefär som vilken film som bäst.

        Femte elementet.


        ja just ja drag. hmm pratar vi allround, stora ? fast skulle jag hamna på en öde ö, vet inte vart eller hur det ser ut och fick välja ett drag så blir det nog ett:

        Blankt Atom
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

        Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

        Kommentera


        • #5
          Detta har jag alltid med om det ska fiskas gädda!
          På hösten kompletterar jag med detta.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

          Kommentera


          • #6
            Big Bandit är min favorit. Gett mig mest gädda i vilket fall.

            Om vi pratar beten man bara spinner hem så har spinnare i diverse storlek, ofta enkel bladiga spinnare i mindre storlek gett mycket gädda mellan 0,5-3 kg

            Kommentera


            • #7
              aha. ska man räkna in slipsfångster Simpzen. Trodde det va Gädda vi pratade om
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

              Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

              Kommentera


              • #8
                Haha klart man ska, man måste ju värma upp lite med slipsar iofs så svårt att avgöra vad som anses som slips och inte...

                Vi tog nog 4 gäddor runt 3-4 kg förra året på just små spinnare. 3 Fick vi upp och en tappade vi pga linbrott... Men vill man ha "Gädda" så är väl de större Spinnerbaitsen lite bättre :P

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                  Haha klart man ska, man måste ju värma upp lite med slipsar iofs så svårt att avgöra vad som anses som slips och inte...

                  Vi tog nog 4 gäddor runt 3-4 kg förra året på just små spinnare. 3 Fick vi upp och en tappade vi pga linbrott... Men vill man ha "Gädda" så är väl de större Spinnerbaitsen lite bättre :P
                  Är man kaxig så räknas väl allt under 100 cm eller 4 kg som slipsar

                  Faktum är att min Far som alltid körde spinnare, va det dåligt med hugg så gick han ner i storlek och slutade alltid där spöt inte kastade längre brukade va runt 5 - 6 gram. Och detta är sant (skäms nästan över det) han har tagit fler storgäddor (över 7 kg) på dessa än jag har gjort på jerk. Vid 2 tillfällen så fick han såna hugg att han inte kunde bärga fisken med dom grejjor vi körde med. Många tror idag inte att man kan få en 15 kg gädda på 5 gr spinnare, men jag vet att det kan ibland tom. vare enklare, speciellt sommar/solgädda som går upp riktigt grunt även mitt i sommaren för att söka värme och smälta maten. Fast det är fasiken så mycket roligare att jerkfiska
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #10
                    Helt Rätt axe, små spinnare är ofta riktigt effektiva under sommaren, tror att dom stör gäddan såpass att gäddan bryr sig och storleken är väl bra om fisken redan ätit.

                    Jag är inte kaxig så vi säger 2kg minimum gränsen x)

                    Jerkfiske är skitkul mest för att man själv styr betet, sen ger det bra med fisk, men spinnare ska man absolut inte räkna bort.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 365 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 338 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 140 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 271 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X