Sen jag skaffade min första multiutrustning för gäddfiske i augusti så har jag blitt väldigt förtjust i lite större gummibeten. Har fått åtskilliga hugg på Svartzonker McRubber V2 i olika färger(soligt=vissa färger används, mulet=andra färger används, solen gått ner under trädtopparna=andra färger används), under september/oktober har Svartzonker Big Tail Grub med shallowskruv(ibland med 7 grams päronsänke i beteslåset, ibland utan)använts flitigt och funkat utmärkt. Känns som ett bete som funkar riktigt bra när receptet är långsam framfart, stjärten dansar sin sexiga dans även i väldigt låga farter och den har även en viss sida till sida gång. I slutet av mars ska dom testas med customtillverkade dropshotskruvar och 300-400 grams jiggskallar vid torskfiske i Norge.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa draget för gädda?
Collapse
X
-
Så länge jag höll på med gäddorna så var det Westins Jätte jag fick mest på. Blandade friskt mellan färgerna och det var väl ingen som stod ut direkt.
Enda jätte jag dissar var en helblek variant som jag aldrig fått något på.__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Mörrumsspinnare 28gr koppar. Tog min första gädda på en sådan och de har levererat år efter år. Dessutom så spinner den fint utan att tvinna linan, kan kompletteras med jigg, kan fiskas allt mellan ytligt till flera meters djup.
Fast jag har nog tagit mer gädda på Nils Master Invincible i papegojfärg, men den ger inte lika mycket bonusabborrar...Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
-
[QUOTE=Dominator91;1030797]Så länge jag höll på med gäddorna så var det Westins Jätte jag fick mest på. Blandade friskt mellan färgerna och det var väl ingen som stod ut direkt.
Enda jätte jag dissar var en helblek variant som jag aldrig fått något på.QUOTE]
Hej Anders;
Ingvar Westin i Skutskär köpte jag några 23 cm Westins Jätte av när han började sälja dem. Några färger som Westins Jätte med svart rygg och silversidor med röda prickar var en extrem magnet för Stora Gäddor....
Om din helbleka variant inte ger dig några 10 kilo+ Gäddor är det bara att måla sidorna med silverfärg och ryggen blå, grön eller svart. Eventuellt kan du måla buken orange och göra din gamla Westins Jätte till en äkta "Fegis".....
Swim Whizz färgen 63 här .. http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ... är en lättmålad färg som jag fångat åtskilliga 10 kilo+ Gäddor på ....
Ge aldrig upp!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Färg 40 var oerhört begärlig för gäddorna i den inre furusundsskärgården för ett kvartssekel sedan. Funkar säkert fortfarande. Om den är lättmålad vet jag inte.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggSwim Whizz färgen 63 här .. http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ... är en lättmålad färg som jag fångat åtskilliga 10 kilo+ Gäddor på
Kommentera
-
Hej Lausvik;Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggFärg 40 var oerhört begärlig för gäddorna i den inre furusundsskärgården för ett kvartssekel sedan. Funkar säkert fortfarande. Om den är lättmålad vet jag inte.
Swim Whizz 740 som här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_04.htm .. fungerade bra när Gösen fanns i närheten, exempelvis i Boviken mellan Eriksö och Mörkö...
Old Firehand
Kommentera
-
Ursäkta potentiell trådlapning här, men som ledande nationell SwimWhizz expert herr OF, har Ni möjligen någon rekommendation hur man kan behandla sina nya "swimmisar". Jag har noterat att färgen gärna släpper, tyvärr i stora flagor när gäddorna sätter tänderna i dem. Inhandlade bl.a. en 502 modell hos Lundgren i våras som numera i praktiken är helt vit (dock får jag tillägga att den fångar ju fortfarande fisk).Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Lausvik;
Swim Whizz 740 som här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_04.htm .. fungerade bra när Gösen fanns i närheten, exempelvis i Boviken mellan Eriksö och Mörkö...
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 526 visningar