4 play swimbait?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 play swimbait??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 4 play swimbait??

    Nån som vet om dom på 13-19 m funkar med haspel? Jag har dom jiggarna, och får noll gång utan lipskull. är det ett renodlat jerkbete eller? Nån som vet?

    Har ingen multirulle, och jag vill ha den 4d minnow, då jag har intalat mig att den är bra, men finns ej med sked i 19 cm storlek bara som swimbait.

  • #2
    vet inget om swimbait modellen , men du kan trä på jiggarna snett som ett "S" så får den lite gång.

    Kommentera


    • #3
      Du avser den hårda modellen va?

      Har haft 13cm modellen och den simmade fram med mycket rörelse utan problem. dock så går det ju inte att ta hem den snabbt då den ofta börjar snurra/går upp i ytan.

      Skillnaden mellan jiggen och den hårda modellen är att den hårda är ledad med "gång järn" så den kommer fungera bra att bara spinna hem.

      Testade att jerka den men det gick inte alls, fick väldigt fin gång vid vanlig inspinning.

      Tror den borde funka bra på haspel.

      Kommentera


      • #4
        Den spinner jag bara hem, med vevstopp och lite knyckar. Funkar hur bra som helst!
        Men den går ju självklart inte som en big bandit...

        Kommentera


        • #5
          Ja, jag menar den hårda. Den mjuka fick jag ingen som helst gång med utan lipskull. Okej. Den på 19 cm 4D minnow eller vad det nu är den heter finns inte med sked. Och jag tror dessa beten kan passa mitt sommarfiske då jag vill fiska ytfiske för det mesta. Och de klipp jag har sett med den så går den ju knappt under ytan.

          Ska testa det med S som du skrev. Jag har 6 sånna i 13 cm modellen som bara ligger till ingen nytta.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Den spinner jag bara hem, med vevstopp och lite knyckar. Funkar hur bra som helst!
            Men den går ju självklart inte som en big bandit...
            Men du fiskar med multi, jag med haspel. Vad bra att den inte går som en big bandit. En anledning till att köpa den.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Men du fiskar med multi, jag med haspel. Vad bra att den inte går som en big bandit. En anledning till att köpa den.
              Jag har fiskat den lilla med haspel många gånger, inga problem.
              Bara bromsa linan lite innan den tar i vattnet, som med alla wobblers som kastas med haspel.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                Ja, jag menar den hårda. Den mjuka fick jag ingen som helst gång med utan lipskull. Okej. Den på 19 cm 4D minnow eller vad det nu är den heter finns inte med sked. Och jag tror dessa beten kan passa mitt sommarfiske då jag vill fiska ytfiske för det mesta. Och de klipp jag har sett med den så går den ju knappt under ytan.

                Ska testa det med S som du skrev. Jag har 6 sånna i 13 cm modellen som bara ligger till ingen nytta.
                Ja om du inte blyar ner den så går den väl kanske mellan 0.2-0,5 m under ytan.

                Hehe vadå? Är väl inge fel på gången på Big Bandit. tömmer du shallow varianten på lite bly så har du en bandit som fiskar i ytfilmen som ett walk the dog bete nästan

                För övrigt så kommer ju SG med ett bete som heter Top Prey, kanske är något?

                Och Sportfiskeprylar tar in Whopper Plopper 19 cm modellen
                Senast ändrad av Guest; 2012-03-10, 00:07.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
                  Ja om du inte blyar ner den så går den väl kanske mellan 0.2-0,5 m under ytan.

                  Hehe vadå? Är väl inge fel på gången på Big Bandit. tömmer du shallow varianten på lite bly så har du en bandit som fiskar i ytfilmen som ett walk the dog bete nästan
                  Skrev väl heller inte att det var nåt fel på big bandit? Jag jerkar ju inte, som du redan vet. Men vem vet, kanske jag kommer över till den mörka sidan en grå dag.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    Skrev väl heller inte att det var nåt fel på big bandit? Jag jerkar ju inte, som du redan vet. Men vem vet, kanske jag kommer över till den mörka sidan en grå dag.
                    Fall inte för frestelsen, måste ju vara någon som fiskar annat

                    Kanske jag som fallar för ytfiske istället... blivit sugen på extremt många olika ytbeten i år...

                    Och OT men om du tycker att mina inlägg är allmänt dryga eller negativa mot dig... så tar jag åt mig, sorry måste sluta skriva massa saker som kan tolkas som kritik hela tiden, erkänner att jag sitter för mycket här på forumet och snittar för mycket inlägg/dag också...

                    Så om du tagit illa upp, förlåt.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 077 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 925 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 739 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 322 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X