Har ett jerkspö och ett lite kraftigare spinnspö men hade tänkt att skala ner lite granna och tänkte då först på ett haspelset, dels för att kasta lite lättare saker men också för att kunna låna ut det till kompisar som hänger med. Jag kommer att använda det till jiggar, spinnerbaits, wobblers, swimbaits, skeddrag. Mao traditionellt gäddspinn.
Mitt mål är att komma under 3000 SEK för hela paketet. Spöt får helst vara runt 8 fot och ha en kastvikt upp till 70 g, 2 delat. Har sneglat på Sargusen då den har fått mycket bra kritik och har även kollat lite på BFT Walker Jig X-Heavy 8 ft men har inte haft möjligheten att känna på det.
Låter det som ett vettigt set eller kan ni rekommendera några andra kombinationer??
Tack på förhand
//Andreas
Mitt mål är att komma under 3000 SEK för hela paketet. Spöt får helst vara runt 8 fot och ha en kastvikt upp till 70 g, 2 delat. Har sneglat på Sargusen då den har fått mycket bra kritik och har även kollat lite på BFT Walker Jig X-Heavy 8 ft men har inte haft möjligheten att känna på det.
Låter det som ett vettigt set eller kan ni rekommendera några andra kombinationer??
Tack på förhand
//Andreas
Kommentera