Bra Buster Jerk-färger? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Buster Jerk-färger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Glitter Perch C026
    Finns inte ett bete från CWC som gett mig så mkt fisk som detta. Fiskar mkt i humusfärgat vatten, grumligt.
    I näst kast så .....

Kommentera

Du har redan tre rätt skrikiga, köp en naturlig typ Blue Chrome eller Whitefish som liknar en riktig betesfisk.
      Jag fiskar i både klart och grumligt vatten men naturligt funkar överallt.

Kommentera

Vet inte vilka färger dom hade men köpte iaf en vit med svarta ränder samt orangegul rygg.
        Tror inte jag sätt den färgen där! Är den guld värd eller? Vet att dom även hade några busterjerk för det priset också... men bara vissa färger.
        Skulle jag skicka så många så hade jag ju bara förlorat pengarna i frakten =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Simen Visa inlägg
          Hmm herky jerky kostar 59 kr där jag handlat...
          Köpte en hel låda omålade för 19kr/st en gång, bra om man vill träna på att måla själv utan en massa strul.

F.ö håller jag med Korsdraget om Glitter perch, den har gett några hyfsade fiskar.

Kommentera

Ja vist finns de där ute för 49:- men oftast e de ju i begränsade färger o ofta utgående färg. Men kan hålla med old firehand om att herky fiskar minst lika bra som buster och oftast ligger i en billigar prisklass. Om man bara har lust o vänta o kolla igenom ett tiotal sajter så kan man göra ricktiga klipp typ som esoxtoni skrev köpte en hel låda omålade, själv nöjde jag mig med ett par som jag fiskar omålade o de levererar på det viset med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
              Skulle kunna tänka mig att nån i blå-krom hade varit ett bra komplement till de färger du redan har.
              Tycker själva att Papegojan, Böcklingen, Firebird och Blåkrom är de som får mest tid i vattnet, mest för att de visat sig vara effektivast i de vatten jag fiskar.
              Annars kunde även nåt riktigt grällt var på sin plats eftersom du fiskar mycket grumligt.

böcklingen är nr1 av bustrarna i grumligt vatten enlig mig

Kommentera

Jag kör hårt på dräparn. Den är färgmässigt ganska skrikig, men i halv grumligt vatten så minskar den i synlighet och ser nästan natur trogen ut, Den och skitmörten är de som levererat mest för mig.

Störst har dock Natural Perch givit.

Kommentera

Firetiger, 08:an, Tånglake

Kommentera

Ursprungligen postat av suckerman Visa inlägg
                    Nån som kan tipsa om nån bra Buster Jerk ? Har just nu papegoja,skitmörten,firebird och orangetiger. Fiskar i en sjö med väldigt grumligt vatten.
                    Om du fiskar i en sjö med, som du säger, väldigt grumligt vatten så skulle jag tro att färgen Fluo Baitfish (C480), som är helt ny för 2012, är vara ett hett alternativ. Fungerar säkert bra även på tröga gäddor när vattnet är kallt.
                    Bifogade filer
                    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Blue/chrome o jeppan va dom som gav bäst när ja fiskade med jerk förut. Jeppan va helt grym.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13