hej.kapa spöt så du får bort sprickorna.dvs 2 ställen.sprätta ringarna på övre delen-alla även toppöglan.markera spöets aktion.trä i toppdelen i den undre delen som du limmar med epoxi i skraven.sen lindar du dit ringarna igen.har lagat flera spön så å de håller.skitfiske
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kan jag laga mitt spö?
Collapse
X
-
Ja ta vad du har flätlina sytråd aller vad du har hemma gammalbjörntråd fins mycket sen har du ju riktigt spötråd också ...
själv hade jag flätlina o sen lackade jag med epoxi men det blir ju rätt styvt bäst är väl riktigt spölack men själv har jag andvänt epoxy testa ska du se då det är så långt ner på spöt som om det just där är lite styvare kanske inte spelar nån roll lycka till nu du har allt att vinna o inget att förlora
Kommentera
-
man kanske kan göra som ovan och kapa på två ställen och fästa en tunnare spödel inuti och sen linda glasfiberväv runt skarven och sen ha på epoxi. Eller vad tror ni? Borde det inte hålla ännu bättre då, med glasfiberväv också?
Eller tror ni det kan hålla om man bara lindar glasfiberväven över sprickorna (utan att kapa o hålla på) och ha på epoxi?Senast ändrad av fishing_85; 2012-05-12, 22:01.
Kommentera
-
Namnet Savage gear har fått mig att inte köpa dom, låter som krigsleksaker i plast för småbarn tillverkade i AsienMåste va kinesiskt skit, nåt annat kan inte gå sönder.., det har jag fått lära mig här på Fiskesnack
(prylarna inte barnen)
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-12, 22:32.
Kommentera
-
Är inte det mesta man köper idag: Rullar, beten, spön gjodra i Kina? undantag för spön i 2000-3000 klassen. Jag tycker i alla fall dom funkar bra för en amatör som mig. Men nästa år vill jag förmodligen ha några andra spön, då jag tröttnar fort.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggNamnet Savage gear har fått mig att inte köpa dom, låter som krigsleksaker i plast för småbarn tillverkade i Asien
(prylarna inte barnen)
Men det är också svårt för mig då jag fiskar själv 99 procent av alla gångerna, så får gå magkänsla när jag köper spö över nätet. Har liksom ingen jag kan tesat av. Det har funkar bra hitils. Men ska jag lägga över en 1000 ( med min ansträngda ekonomi ) så vill man ju helst klämma lite innan man köper.Senast ändrad av poppers man; 2012-05-12, 23:38.
Kommentera
-
Spö är en sabla djungel , precis som du säger måste man testa sig fram.undantag för spön i 2000-3000
Själv har jag kört med lite dyrare spö nu i många år och det har lönat sig,
marknaden är väldigt långsam när det gäller spö, många spö som står i butikerna borde klassas som inventarier men säljs fortfarande i mängder till ganska höga priser och hänger trots åldern fint med dom nya i samma prisklass. ex. Berkley SSGS/C
faller snart för 10 års sträcket, så dom som köpte det har ett spö som fortfarande hänger med efter 10 års fiske.
Jag har ett gammalt colone som fortfarande efter många år tror mer en 20 kastar riktigt bra jämfört med nya, ex hänger det med mitt silver-wings utan problem, skillnaden är vikten och lite kosmetika.
Leta upp ett spö du är riktigt nöjd med och kör med det, du har en kompis som kommer va med dig i många år på det sättet, och du slipper ifrån att springa runt och leta nytt hela tiden, vilket jag tror blir dyrare i längden.
Tillverkarna kommer på en massa nya fiskemetoder som dom säger behöver specialutrustning, på det sättet kan dom lura på oss spö och rullar som egentligen inte behövs, ett bra spö i rätt längd brukar va överlägset alla dessa konstighet och täcka in flera fiskemetoder utan problem.
Tror normalfiskar skall undvika specialspö och hålla sig till ett lite bättre serietillverkat spö, jag köpte ett ruggigt dyrt handbyggt bait spö från England, visst kastar det fantastiskt och är underbart att hålla i och titta på, men för det skulle komma till sin rätt och jag skulle få ut dom meterna det kan kasta åkte jag på en ny rulle också.
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-13, 11:49.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 369 visningar