Monarch Dok TNT Jerk Sinking (10cm ca 32g) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Monarch Dok TNT Jerk Sinking (10cm ca 32g)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Monarch Dok TNT Jerk Sinking (10cm ca 32g)

Jag blev imponerad hur detta bete fiskade senast när jag var på landet. Jag behövde inget annat, helt enkelt.

Allting började med att jag fick detta bete bland andra beten jag köpte från MLF, här på FS.
    Han berättade att det sjunker lite snabbare är andra beten som vi brukar använda. Perfekt för landet, tänkte jag.

Och då var det dags för att ta en fisketur, så jag tog plastekan och styrde mot fiskeplatsen. Det blåste säkert 8 m/s , så jag hade svårt att placera ekan på den platsen jag ville ha den, även om elmotorn hade högsta växel bakåt. Fiskeplatsen kan beskrivas som en liten gäddvik med några vassruggar och som blir brantare och brantare ganska snabbt, perfekt för att testa detta bete, men andra ord.

Fiskemetoden var ganska enkel, kasta betet, dra några korta lätta jerk och sen vevstop och låta betet sjunka några sekunder och sen några korta lätta jerk igen och vevstop (igen). Enklare än så här behöver det inte vara. Det jag hade i åtanke var att fiska ungefär en halvmeter ovanför botten.

Så jag kastar betet och det landar precis där jag vill ha det, samtidigt som jag tänker är de här nu? Är inte vatten för varmt redan? Ska jag ta hem betet snabbare? Så jag kör som planerat, ett par lätta korta jerk och vevstop. Plötsligt ser jag en virveln en halvmeter bakom betet och det tog inte så många stunder innan det sitter en liten gädda på 2 kg på kroken. Med de "abborre prylarna" som jag hade med mig då, det var inte så lätt att bara veva in gäddan utan det tog en liten stund. Samma historia upprepades runt 10 gånger på mindre än 45 minuter. Det var inga stora pjäser man fick på kroken då, men roligt var det.

Nu är jag nästan tvungen att köpa flera sådana beten. Tack MLF för betet ännu en gång!

Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2012-05-21, 22:14.

Grymt skoj att betet funkar tillfredsställande! Har kört en del med de 2 jag har kvar av samma modell som den du fick. Många dagar senaste tiden så har detta varit enda betet som producerat hugg.
    Testa också att ta bort bakre kroken och sätt dit en spinnarsked via lekande...ruggigt fint spinnerbait har du då! Själv har jag kört med både colorado och Willow blad i olika storlekar och färger med mycket fina resultat.

Kommentera

Hehe, tillfredsställande är bara förnamnet!

Synd att mina andra "lite dyrare" beten fick vara kvar i lådan.
      Det är värt att nämna oxå att betet håller mkt bra kvalitet om man jämför med andra beten i samma prisklass, och att det är lättfiskat som få. Man behöver bara jerka det med lätta korta "taps" och den svänger och visar magen och uppträder som en skadad fisk på ett mkt lockande sätt.
      Ett mkt bra bete med andra ord.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      273 651 visningar
      0 gillar