Jag har tänt till på jerkfisket rejält i år och tycker att min ABU silver max är lite klen, jag jerkar dock bara med beten runt ca 60gram än så länge,mitt problem är att det finns så mycket att välja på.Jag tänker köpa ett combo, jag har inte så långa armar så jag skulle före dra ett spö med lite kortare bakdel. Jag har tittat på Shimanos combo med cardiff 301 och yasired eller skall man satsa på ABU JB rullen med Vendetta spö ,eller något annat? Hjälp varför finns det inte bara två saker och välja på, ibland blir det bara för mycket...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerk problem
Collapse
X
-
-
kolla in detta set: http://www.dogger.se/jerkset-2-p-19068-c-674.aspx
Setet Reitmond föreslog är ett kanon set till mkt bra pris. Jag skulle dock inte köpa det om jag skall fiska jerkbait, tycker spöet är för långt. Men är du intresserad av det så gå in till din lokala handlare och testa hur det känns med ett så långt spö.
Förstår att du inte är så stor så tror nog att en max längd på 6,8´ räcker för dig. Lättare jerka med ett inte allt för långt spö.
Lycka till!I näst kast så .....
Kommentera
-
Du ska alltid vara värstUrsprungligen postat av Cannonball Visa inläggJag kör med JB + Ut bussningar och ett Daiwa Luna 6,10, det är lätt den skönaste kombon jag kännt på upp till ca 120g.
Tyngre jerk kör jag med JB + 6,3:1 utväxling och ett Strike Pro Contact 6,8.
Själv sålde man sitt JB spö till en kompis och kör uteslutande "spinn" istället.
Old School is the shit !
Luna och Toron i annonsen är ett grymt kitt tror jag, till ett riktigt bra pris !
Använder Toro själv och den är kanon !
Kommentera
-
Haha! Värsta grejorna vet jag inte, men man känner sig som värsta pappan när alla tre barnen sitter och gråter över sina nudlar till frukost, lunch och middag...Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggDu ska alltid vara värst
Själv sålde man sitt JB spö till en kompis och kör uteslutande "spinn" istället.
Old School is the shit !
Luna och Toron i annonsen är ett grymt kitt tror jag, till ett riktigt bra pris !
Använder Toro själv och den är kanon !
Kommentera
-
Touche !Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggHaha! Värsta grejorna vet jag inte, men man känner sig som värsta pappan när alla tre barnen sitter och gråter över sina nudlar till frukost, lunch och middag...
Kommentera
-
SimpZeN
Cannonball: Har du 6,3:1 utväxling, det var något nytt
Spö är högst personligt vad man gillar, många gillar BFT Stiff.. men flera jag känner verkar tröttna på dem efter ett tag, (förutom snusdennis då)
Tycker du ska in och känna å klämma på olika spön om du har chansen så märker du snart vad för spö du gillar.
Om jag vevade vänster så skulle jag nog slå till på JB + BFT Stiff på dogger. Bra spö som passar de flesta och rullen är top of the line till Jerkbait. Tröttnar du på spöt så köp ett nytt när ekonomin tillåter ^^ det tar ett tag och hitta ett spö som passar perfekt, tyvärr.
För övrigt så ser jag inte riktigt problemet med att ha långt bakre handtag på spöt även om du är kort. Rörelsen du gör med spöt ska inte vara så stor att spöt tar i armhålan iaf. Visst är det antagligen väldigt personligt det med. Men jag är 1,67 cm lång och kör utan problem Strike pro pike range 6'8 -180g. Kan jerka med 7,3 ft spö med men gillade inte det direkt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
igår, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 372 visningar