Revo inshore är en riktigt bra jerkrulle
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa jerkrullen 2012
Collapse
X
-
TS, det känns som om att du vill köpa en rulle som är "inne" så att säga. Om den är bra eller inte verkar inte spela så stor roll bara den är tung? Lite konstigt att tänka så när det gäller saker som är ganska så dyra saker. Skillnad vore det ju om det gällde ett bete eller nåt billigare, men en rulle?
Kommentera
-
SimpZeN
Kanske är så att TS är ute efter någon rulle att glänsa med, klart att det är en hel del pengar för många av oss, men vissa har väl en annan ekonomi. Tycker ju som du säger att det viktigaste till jerk är ju att rullen håller.Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggTS, det känns som om att du vill köpa en rulle som är "inne" så att säga. Om den är bra eller inte verkar inte spela så stor roll bara den är tung? Lite konstigt att tänka så när det gäller saker som är ganska så dyra saker. Skillnad vore det ju om det gällde ett bete eller nåt billigare, men en rulle?
Kom just på en sak, TS du säger att du söker bästa jerk rullen 2012. Lite knepigt nog så är det just i år som Abu drar in både toron och inshoren (runda) som båda funkar till jerk. Dom släpper dessutom bara MGX och nya verisionen på Max-serien ingen av dessa funkar till jerk under en längre tid.
Om man ser det som mest populära rullen till jerk 2012 så verkar det ju vara 5601 JB som är den rulle som ligger högst.
Kommentera
-
Det är dina ord. Man kan tolka det hur man vill.Ursäkta mitt dåliga ordval, med tung menar jag egentligen grym
Jag har Toro, det är den enda multirullen jag har fiskat med. Tycker den är okej. Men kan väl egentligen inte yttra mig så mycket om det då sen jag tog upp fisket igen endast har fiskat med den.
Personligen tycker jag inte den är stor alls ( jag är liten som fan ) tycker den ser ganska så fjollig ut. Men den gör det den ska. Tror en JB, Rocket, Predator skulle göra jobbet lika bra. Köp det som DU tror du blir mest nöjd med och ut och piska vasskanter.
Kommentera
-
jag ska utveckla mit korthuggna svar, Jerkfiske är ett utmärkt sätt att dräpa rullar som inte riktigt håller måttet, jag började jerka med en Okuma San Jose, den höll flera pass faktiskt innan den började glappa och bete sig konstigt.
då provade jag en lågbyggd amba av någon konstig modell som jag aldrig hittat i sverige, hette något typ Amba 660 CRX eller nåt sånt, den var som en vanlig 5000 i formatet, men rullfästet satt lägre än på en normal amba 5k.
nog om denna spökamba som jag inte klassar som en vanlig amba då jag aldrig sett den tidigare, men den skrunkade ganska fort den med.
då blev jag less och köpte en Daiwa Luna 300 då jag fått många råd om att den inte går att fiska sönder, och jag kan bara hålla med, den är top-notch!
den är inte billig, men väl värd sina slantar enligt mig.
5601 skall jag inte uttala mig om då jag inte testat den, men den är väldigt poppis och det hade den inte varit om den var bajs.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 167 visningar