Big Bandit vs Buster Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Bandit vs Buster Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Big Bandit vs Buster Jerk

Vilken tycker ni är bäst?

Ursprungligen postat av erikcarle Visa inlägg
    Vilken tycker ni är bäst?

Big Bandit föredrar jag på grundare områden (0-5-2 meter) där jag vet att stor fisk håller till!
    Buster Jerk kör jag med på lite djupare ställen, 1.5-4 meter.

Givetvis är detta mitt "strategiska hopknyt", men det funkar utmärkt för mig!
    Mitt tips till dig är att testa dig fram, vad som fungerar bäst i dina vatten!

Håll hårt i prylarna! Skitfiske

Kommentera

Om det ska va plast så ska det va Bandit eller hellhound. Buster får man inte fiska med!
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Tycker Buster är mycket mer intressant än Bandit, mer oregelbunden gång och mer bellyflash.
        Phantom 7.5" är ett riktigt bra och underskattat bete. Pig 6" till grunt fiske.

Kommentera

Inget av dom!

Skämt åsido, det är två helt olika beten och båda är bra att ha ( om man pratar plastbeten alltså).
          BB är bra vissa dagar andra dagar är buster het. Jag tyckte mer om buster, för att jag kunde fiska mer varierad med det.

Häls /T
          Senast ändrad av tonyex; 2012-06-10, 20:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
            Tycker Buster är mycket mer intressant än Bandit, mer oregelbunden gång och mer bellyflash.
            Phantom 7.5" är ett riktigt bra och underskattat bete. Pig 6" till grunt fiske.
            Kanske fiskar vi inte likadant med våra beten men jag måste säga att jag tycker Big Bandit har en mycket mer oregelbunden gång än Buster Jerk. När jag fiskar med Bandit åker den åt alla håll och kanter medan Busterjerk för mig typ bara går åt höger och vänster och nån bellyflash. När Banditen gör ett språng uppåt ytan från 1m djup och bryter ytan, det händer iaf inte för mig när jag fiskar med Bustern.
            Min hemsida för Nettel-Laken!
            http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
            http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
              Kanske fiskar vi inte likadant med våra beten men jag måste säga att jag tycker Big Bandit har en mycket mer oregelbunden gång än Buster Jerk. När jag fiskar med Bandit åker den åt alla håll och kanter medan Busterjerk för mig typ bara går åt höger och vänster och nån bellyflash. När Banditen gör ett språng uppåt ytan från 1m djup och bryter ytan, det händer iaf inte för mig när jag fiskar med Bustern.
              Kan ju ha och göra med massa saker, spöföring, mjukt/långt/styvt/kort spö, tafs, lina
              Tycker BB Shallow bara sprätter i ytan men jag använder nylon tafs så det är ju mitt eget "fel".

Oavsett så fångar ju båda bevisligen fisk och alla har olika preferenser, jag kör mer med spinnare och tailbeten nu för tiden då det funkar bättre för mig.

Kommentera

När ni ändå pratar om Big Bandit så kanske nån vänlig själ kan upplysa mig om hur jag ska få den att gå djupare än cirka 20 cm? Jag fiskar med slow sink, men tycker bara den är uppe i ytan. Får ingen bra gång hur jag än jerkar den.

Kommentera

Gillar båda. Har fått störst fiskar på Bandit men också missat många hugg på den, Bustern krokar bättre för mig.

Kommentera

Big bandit har alltid varit en favorit. Riktigt mycket fisk ger den. Fiskade nästan enbart Bandit förra året. I år har den däremot legat i lådan och väntat på sin tur.

Blivit mest Buster jerk och Buster II i år.

Big Bandit shallow lär nästan blyas om för att kunna fiskas långsamt. Annars får man trycka till lite så brukar den gå ner under ytan skapligt.

Suspending kör jag mest med längsmed vasskanter och över grundare områden.

Skulle säga att jag föredrar Buster jerk just nu. Kan fiska den lite mer avslappnat.

Angående slowsink. Kör du med FC tafs så kanske den sjunker långsamt som en suspending gör med titan tafs. Låt den sjunka en bra bit innan du börjar ta hem den. då borde den gå nära 1-2 meter djupt iaf. Om du piskar på den så stiger den väl lite hela tiden kanske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 836 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04