Vilken tycker ni är bäst?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Big Bandit vs Buster Jerk
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av erikcarle Visa inläggVilken tycker ni är bäst?
Big Bandit föredrar jag på grundare områden (0-5-2 meter) där jag vet att stor fisk håller till!
Buster Jerk kör jag med på lite djupare ställen, 1.5-4 meter.
Givetvis är detta mitt "strategiska hopknyt", men det funkar utmärkt för mig!
Mitt tips till dig är att testa dig fram, vad som fungerar bäst i dina vatten!
Håll hårt i prylarna! Skitfiske
-
Inget av dom!
Skämt åsido, det är två helt olika beten och båda är bra att ha ( om man pratar plastbeten alltså).
BB är bra vissa dagar andra dagar är buster het. Jag tyckte mer om buster, för att jag kunde fiska mer varierad med det.
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2012-06-10, 20:14.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inläggTycker Buster är mycket mer intressant än Bandit, mer oregelbunden gång och mer bellyflash.
Phantom 7.5" är ett riktigt bra och underskattat bete. Pig 6" till grunt fiske.Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggKanske fiskar vi inte likadant med våra beten men jag måste säga att jag tycker Big Bandit har en mycket mer oregelbunden gång än Buster Jerk. När jag fiskar med Bandit åker den åt alla håll och kanter medan Busterjerk för mig typ bara går åt höger och vänster och nån bellyflash. När Banditen gör ett språng uppåt ytan från 1m djup och bryter ytan, det händer iaf inte för mig när jag fiskar med Bustern.
Tycker BB Shallow bara sprätter i ytan men jag använder nylon tafs så det är ju mitt eget "fel".
Oavsett så fångar ju båda bevisligen fisk och alla har olika preferenser, jag kör mer med spinnare och tailbeten nu för tiden då det funkar bättre för mig.
Kommentera
-
SimpZeN
Big bandit har alltid varit en favorit. Riktigt mycket fisk ger den. Fiskade nästan enbart Bandit förra året. I år har den däremot legat i lådan och väntat på sin tur.
Blivit mest Buster jerk och Buster II i år.
Big Bandit shallow lär nästan blyas om för att kunna fiskas långsamt. Annars får man trycka till lite så brukar den gå ner under ytan skapligt.
Suspending kör jag mest med längsmed vasskanter och över grundare områden.
Skulle säga att jag föredrar Buster jerk just nu. Kan fiska den lite mer avslappnat.
Angående slowsink. Kör du med FC tafs så kanske den sjunker långsamt som en suspending gör med titan tafs. Låt den sjunka en bra bit innan du börjar ta hem den. då borde den gå nära 1-2 meter djupt iaf. Om du piskar på den så stiger den väl lite hela tiden kanske.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 836 visningar
0 gillar