Strike pro contest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike pro contest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike pro contest

Hejsan!

Har precis beställt ett Strike pro Contest 6,6 fot 150g men läste lite senare och såg att vissa klagade
    över att kvalitén på spöringarna var si-så-där...
    Någon som har erfarenhet av detta alt. motsäga sig det här?

skitfiske!

Jag har ett av äldre modell som jag är mycket nöjd med, det har inte visat några svagheter än trotts flera års hårt användande. Det skulle vara om dom blivit sämre på senare modeller.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Jag har ett sedan ca 3 år tillbaka och är mycket nöjd. Inga problem med spöringar vilket jag hade med mitt bft stiff som jag hade tidigare. Då jag köpte contest så valde jag mellan contest, savagear och ett st. Croix (minns ej modeller). Valet föll på contest då jag tyckte känslan i det var bättre än savagear och st. Croix satt dåligt i handen då jag tyckte det var för grovt vid rullfästet. Har inte ångrat mitt köp.

Kommentera

Låter som att det inte ska bli något problem, började även noja över att jag är rätt lång (192cm) och om ett lite längre spö skulle varit vettigare, men då behövde jag gå upp i viktklass till 180g vilket jag ville undvika.

Kommentera

jag har ett 6'8 180g och haft lite små problem, klent rullfäste (kan dock vara måndags) spöringarna är inte heller jätte bra, dom sitter ju kvar men blir lätt rispiga.

För övrigt är strike pros 180 spö ganska mjuka jämfört med t.ex. BFT Bandit. det bugar en hel del när små fiskar hugger och små beten så som buster II går bra att fiska.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fafner Visa inlägg
            Låter som att det inte ska bli något problem, började även noja över att jag är rätt lång (192cm) och om ett lite längre spö skulle varit vettigare, men då behövde jag gå upp i viktklass till 180g vilket jag ville undvika.
            Då är vi lika långa, dessutom är spölängden mycket en smaksak, inte så mycket en fråga om hur lång du är. Huvudsaken är att spöt passar din jerkteknik och dom beten du fiskar med, med det spöt vill jag påstå att det går att jerka det mesta upp till big bandit utmärkt.

Jag har också haft ett bft stiff där ringarna rostade första säsongen, strike pro spöna upplever jag som en helt annan kvalitet.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Jag har inte haft några problem med mitt gamla, odelade, gröna contact 6,8 heller.
              Det passar mitt fiske bra, kompletterar det med ett luna predator 6,10 också, men det är en helt annan aktion i det spöt.
              Mycket följsammare, toppigare.
              Lunat är skönt till alla gäddor, från ett par kilo och uppåt..
              Contact spöt tar jag bara när jag har en stor gädda på!

Kommentera

Är ägare av ett Contest och har inget att klaga på. Det är mkt flitigt använt under två säsonger och har ännu inte gjort mig besviken. Har kastat 150gr beten utan problem.
                Tror inte du blir besviken:-)
                I näst kast så .....

Kommentera

Tack för alla svar! Blir ett härligt paket att hämta ut på posten med Strike pro Contest samt en ny JB + lite beten!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fafner Visa inlägg
                    Tack för alla svar! Blir ett härligt paket att hämta ut på posten med Strike pro Contest samt en ny JB + lite beten!
                    Tycker det låter som ett bra set!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 059 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist