Ambassadeur Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Frågan jag skulle vilja ställa är vad man menar med en vänstervevad Pro Rocket. Är det de rakak gavlarna man vill åt, eller är det kastegenskaperna eller är det färgkombinationen på rullen?

Om det är de raka gavlarna man vill åt så är det tyvärr så att den gamla högergaveln från Amb 5001 inte finns att få tag i längre. Det kommer inte heller att tillverkas nya av den. Däremot kan jag få fram ljusröda, raka gavlar om någon är intresserad

Är det kastegenskaperna man vill åt så är det bara att skaffa en centrifugalbroms med vävbakelit-vikter och därefter tvätta sina kullager och olja dem med Rocket-oil. Vips så kastar rullen minst lika bra.

Färgkombinationen som Pro Rocket har går att få tag på med kupade gavlar. Inga problem!

Kommentera

Ok... Då vet jag. Få se om man skaffar en vanlig vänstervevad C3 eller en JB!

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
        Frågan jag skulle vilja ställa är vad man menar med en vänstervevad Pro Rocket. Är det de rakak gavlarna man vill åt, eller är det kastegenskaperna eller är det färgkombinationen på rullen?

Om det är de raka gavlarna man vill åt så är det tyvärr så att den gamla högergaveln från Amb 5001 inte finns att få tag i längre. Det kommer inte heller att tillverkas nya av den. Däremot kan jag få fram ljusröda, raka gavlar om någon är intresserad

Är det kastegenskaperna man vill åt så är det bara att skaffa en centrifugalbroms med vävbakelit-vikter och därefter tvätta sina kullager och olja dem med Rocket-oil. Vips så kastar rullen minst lika bra.

Färgkombinationen som Pro Rocket har går att få tag på med kupade gavlar. Inga problem!

det handlar inte om någon av det dom listade egenskaperna, utan bara att äga MYCKET, och rolig, prylar.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
          det handlar inte om någon av det dom listade egenskaperna, utan bara att äga MYCKET, och roliga, prylar.
          Helt rätt, det är viktigt att hålla kilopriset på den fångade fisken uppe. Att dessutom skruva isär och bearbeta sakerna bortom all sans och förnuft för smått akademiska förbättringar gör känslan än bättre.

Senaste idén är 55:a med slirbroms med 5 lameller, själklart Xtremesmooth.
          www.utreel.com

Kommentera

Pro rocket finns som vänster med nummer 01 på slutet men det är modellen med tumtangent vilket jag inte tycker om.

Kommentera

Tråden är 6 år gammal men men.. köpte en pro rocket i veckan, vänstervevad och Utan tumtagnent.
              Abus snyggaste?

Kommentera

Nu när tråden verkar ändå uppväckt från de döda kom jag på att jag faktiskt har några små funderingar om ProRocket-serierna som jag tänkte passa på att göra publika.
                Finns (vad jag hittat) minst 3 "varianter" (utgåvor) av PR-rullar.
                Schema [11 00], [16 00] och [18 00], m.a.o. rullfotsnummer börjande på 11nnnn, 16nnnn, samt 18nnnn.
                16-serien har gavelfärg "Bronze", 18-serien "Copper", är det alltså 11-serien som är silverfärgad?
                Har nämligen för mig att jag nånstans sett en svart ProRocket, fast den kan förstås var omgjord av estetiska skäl.
                Kanske lite udda fråga, men ibland blir man sådär oresonligt nyfiken
                Har googlat en hel del men inte hittat något svar på korrelationen mellan gavelfärg och konstruktions-/tillverkningsår.
                Enklaste vore förstås om nån kunde titta efter på sin rulle och posta första 2 siffrorna i rullfotsnumret samt gavelfärg, vet som sagt redan för brons och koppar.

*** EDIT ***

Lägger in en lista på de kombinationer som framkommit:

Rullfotsnummer Gavelfärg
                09nnxx Röd/Red (Finns revision 0 och 1, endast spole och mellandrev verkar skilja)
                1100xx Silver/Silver
                1300xx Svart/Black (spännande - inköpt 1/2-01, men numret indikerar designår 2003. Har ABU förvirrat nummerbeteckningarna tro?)
                1600xx Brons/Bronze
                1800xx Koppar/Copper

yyyyyy Rosa (Original/Custom...?)
                Senast ändrad av Mooki; 2011-01-21, 10:30. Anledning: Uppdaterar listan
                Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Du kan lägga till 13 00 svart.Har en sådan,inköpt 1/2 -01

Kommentera

Röd, börjar på 09
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Najs!
                      Tackar för responsen så här långt - förs in i "arkivet"...
                      Rosa hade faktiskt varit lite fräckt/småbizarrt
                      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 163 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13