söker tips på drag (spinner/wobbler/sked) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

söker tips på drag (spinner/wobbler/sked)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• söker tips på drag (spinner/wobbler/sked)

Hej alla fiskare!
    jag är en glad amatör med begränsad erfarenhet och söker därför tips från proffsen!

Jag vill få tips om era favorit-drag som funkar bra mest hela tiden och som bör ingå i min grund-utrustning.

Jag fiskar mest från land i de närliggande sjöarna med ett lättvikts-spö (5-25g) och flätlina.
    Huvudsakligen siktar jag på gös, abborre och gädda.
    Generellt föredrar jag något tyngre spinnare för ökad kastlängd och undviker lätta wobblers av samma anledning.

Men alla tips uppskattas!
    Bättre en fisk i frysen än tio kvarglömda i sommarstugan.

Silvrig Atom 18gram eller 25gram
    Reflex 18g med vit kropp koppar sked

Kommentera

Köp 2st abu atom silver o bgl i 20g lr 25g. Något ytbete typ blue fox buzzer lr zara spook kan vara effektivt oxå. Wobbler är väl inte nr1 när man kastar från land enligt mig.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Fiskar man från land brukar det vara gott om vattenväxter i vägen. Ett vassdrag av typen Atom Giller eller Utö Vass kan vara modellen att då ta till. Färger: silver, guld, abborre.

Mörrumspinnaren är ett underskattat bete. Den funkar klockrent utan att tvinna linan! Färger: Silver, zebra, koppar eller någon glittrig tejp på skeden.