Bra Jerkbaittafsar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Jerkbaittafsar ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    okej, som jag sa så kan jag själv inte yttra mig om hur de fungerar.
    Jag citerade bara vad jag fick höra av én viss person.
    Men de kanske fungerar alldeles super
    / Kämpar på.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av GösJonas
      Jag har testat massor med olika tafsmatrial för JB fiske och Malin`s produkter är kanon, deras vanliga pianotråd som går att köpa i flera svenska butiker samt på AB är riktigt bra samt prisvärd. Den allra bästa i mitt tycke är BOA som är ett titanium matrial, att de skulle väga mkt är helt fel detta matrial är lättare än vanlig pianotråd. Dessutom gör du en enkel knut och den går inte upp. Detta matrial är inte bara bra för jerkfiske utan tex är 30 pundarn suverän för nästan allt spinnfiske samt för trolling. Många beten får en bättre gång med en lite styvare tafs är den dessutom tunnare än vanlig vajer så är det kanon. Boa finns köpa i många butiker kostar en del men de håller och du kan använda sama tafs väldigt länge. Jag har en tafs på nu som suttit sen april och ännu är det inga problem, det är snarare så att beteslåset går sönder före tafsen. Men som vanligt smakar det så kostar det.
      Har lyckats smälla av flera då jag klämt ihop dessa med vajerlås samt gjort anvisad knut. Tyvker brottstyrkan verkar jävliugt klen!?
      sigpic

      Kommentera


      • #13
        Du skall icke ha lås till dessa då går de av.
        Jag har inte lyckats ha av en enda med rätt knut.
        Men trist om du haft den oturen.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Flodebanan
          Har lyckats smälla av flera då jag klämt ihop dessa med vajerlås samt gjort anvisad knut. Tyvker brottstyrkan verkar jävliugt klen!?
          I could not agree more!!

          Using traces down to 30Ib on Jerkbaits it's close to madness. Imagine an overrun on your reel with a bait between 100 and 180 grams at the end of your line? I don't think (in fact I know) you have much chance of avoiding a crack off. First of all, I don't like to loose baits costing up to 300 SEK, but even more important a flying Jerkbait with a couple of 3/0 0r 4/0 hooks attached to it, could actually hurt somebody.

          I would never ever consider using Jerkbait traces with less than 80-100Ib braking strain.

          The best traces I have ever used are these from Dave Lumb tackle:


          15" 100lb Multi Purpose Titanium: £7.00
          Almost completely un-kinkable. These leaders last and last - well over 100 pike landed on one for one of my field staff! Lightweight and thin diameter make these suitable for jerkbaits, crankbaits, Dawgs, spinnerbaits, bucktails - even jigs at a pinch. My titanium leaders offer the following benefits over cheaper Ti leaders that are available - 15 inch length, fine diameter, 250lb size 4 Staylok Power Snap, 295lb Power Swivel, shrink tube sleeving over connections.

          http://www.dlst.co.uk/

          By the way, take time to have a look at Dave's site, his rods are among the best money can buy.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av GösJonas
            Du skall icke ha lås till dessa då går de av.
            Jag har inte lyckats ha av en enda med rätt knut.
            Men trist om du haft den oturen.
            Jo, antagligen...Troligtvis okunnighet, även fast jag använt knuten på baksidan, det blir dyrt att förstöra 0,5m bitar hela tiden Tacka vet jag 7-strand. Den går det inte att misslyckas med, skall pröva Surflon nu med.
            //Markus
            sigpic

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 306 svar
            263 014 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 485 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 801 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 148 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 343 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X