Rostiga krokar buster jerk!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rostiga krokar buster jerk!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rostiga krokar buster jerk!!!

Hej

Mina krokar på alla mina buster jerk har rostat sönder efter en fiskeresa jag har varit på i förra veckan.. Har ni också det problemet med era buster eller är det bara jag som har klantat mig? kostar ju ändå ca 140 kr så man tycker ju dem borde klara lite fukt.

mvh david

Krokarna är WMC's krokar, dom rostar vilket är synd. Vill du så kan du byta ut krokarna mot owners 3-krokar som inte rostar.

Ett tips är att efter varje tur spola av dragen i kranvatten och sen hänga upp dom för torkning. Detta är viktigt i salt-/bräcktvatten.

Fiskar du i söt vatten så brukar det räcka att öppna lådorna så att dom torkar.

Tror att grejen med WMC krokarna är att dom går att slipa där av saknar dom legering.

Aldrig haft problem med att krokarna rostar värst mycket, fiskar dock endast söt vatten och är noga med att låta dragen torka innan jag stänger lådorna.

Kommentera

Har samma problem på mina nya buster, de gamla verkat klara sig, kanske nytt material eller något? hur som helst känns de tråkigt att behöva köpa nya rostfria krokar för lika mycket som man har betalat för draget. Helt kasst tbh ...

Svartnisse

Kommentera

Har själv en del busters och används flitigt ihop med resten av mina beten. Använder beteshink och ställer in det i garaget efter varje tur utan att spola av och ingen som rostad nåt överdrivet. Men ligger det fuktigt och lite bräckt vatten så går det helt klart snabbare.

Har Gamakatsu på allt jag byter krok och det rostar också om man låter det ligga. Strunta i rostfritt som ligger kvar i fiskar eller vatten på beten man kastar bort eller går sönder. Behövs inte mer än några minuters vård efter varje tur.

Kommentera

Byt ut krokarna mot Eagle Claw om du inte vill ha originalkrokarna, bästa krokarna jag använt!
          Inåtböjda spetsar som krokar och håller greppet helt fantastiskt, de gör dessutom inte en massa småmärken i lacken på betet...

Kommentera

Säger bara owner 2/0 på buster jerk! funkar klockrent o krokar grymt bra tycker jag men har nog gamakatsu på några buster o dom funkar bra dom med

Kommentera

Tycker det är bra att krokarna rostar, för när man sätter ett drag så ska ju helst krokarna rosta bort så fort som möjligt så att ingen skadar sig på dem. Likaså ifall en fisk råkar sticka med draget. Men att torka dragen efter användning förebygger ju viss korision.

Kommentera

Cwc sätter billiga dåliga krokar på med flit på wolf tail å Bj för att man ska köpa deras märkes krokar Owner . Bästa sättet att undvika sånt är att köpa krokar från andra tillverkare . Gammakatsu är bra krokar som säljs av en annan tillverkare .

Så länge owner säljer bra så kommer dom krokarna aldrig på betena från början .

Rapala är lite bättre på det dom har både bättre lack och sina egna krokar på från början .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Byt ut krokarna mot Eagle Claw om du inte vill ha originalkrokarna, bästa krokarna jag använt!
                  Inåtböjda spetsar som krokar och håller greppet helt fantastiskt, de gör dessutom inte en massa småmärken i lacken på betet...
                  jag tycker också om eagel claw 374m. men får dom se saltvatten, en tur i blekinge räcker så rostar dom så in i helvete. hinner inte ens hem innan det är kört:P
                  annars owner st 36 är i en klass för sig. men VMC 8650 är också en bra krok

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    jag tycker också om eagel claw 374m. men får dom se saltvatten, en tur i blekinge räcker så rostar dom så in i helvete. hinner inte ens hem innan det är kört:P
                    annars owner st 36 är i en klass för sig. men VMC 8650 är också en bra krok
                    Jag använder 374 (blank nickel), som jag köpte i storpack av en forumbroder.
                    De rostar betydligt mindre än andra krokar jag testat, även efter fiske i bräckt vatten.
                    Jag är mycket nöjd och har många krokar kvar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 221 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13