nya betet Real Eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya betet Real Eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stingerkrok är en extra trekrok i en tafs va?

Kommentera

Har också inhandlat dessa, en 30cm och en 40 cm. Ska bli spännande att testa dessa!

Kommentera

Har nu testat detta nya bete under några turer. Har fått några gäddor.
        Ett mångsidigt bete som kan experimentera med. Kör man med det som kommer i paket(2st Real Eel jiggar, 1st jigg skalle, 1st stinger så har man ett väl fungerande paket. Jag tyckte att stingern hade kunnat vara någon cm längre kommer att tillverka några egna. Visserligen så satt de gäddor jag fick både i stingern och i jiggkroken.
        Om man vill fiska riktigt grunt shallow så funkar det utmärkt att bara använda en stor enkelkrok i stället för jiggkrok, man tar tex en 7/0 trailerkrok och använder FC tafs så har man ett svävande bete.
        Vill man fiska på djupare vatten så använder man bara en tyngre jiggkrok.
        Jag testade olika hemtagningsmetoder men bäst funkade några varv på rullen stop och låt sjunka lite och så några varv .......

Sammantaget ett väldigt mångsidigt bete som man kan variera djupet på så att man hela tiden når ner där fisken står.
        Verkar hålla ganska bra för gäddans sylvassa tänder.
        En lite längre stinger skadar inte att ha om fisken inte slukar ålen.

Det var roligt att se då en gädda högg den precis under ytan då jag fiskade över växtlighet och bara hade en ren enkelkrok istället för jiggskalle.

Kommer att inhandla några fler av detta mångsidiga bete så det blir ++++ betyg
        I näst kast så .....

Kommentera

Tack för det Korsdraget!

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
            Verkar hålla ganska bra för gäddans sylvassa tänder.
            Jag drog två snipor igår och min är rejält trashad. Lite surt men vafan, det är gummi vi snackar om så man får väl köpa en stor flaska Mend-It...

Kommentera

Har inte provat Real Eel men däremot Alien Eel, som jag verkligen inte har lyckats särskilt bra med. Provat både lilla och stora varianten på flera olika ställen och enda gången den gett gädda var vid ett vansinnesrace på snipor som högg på allt vi provade...

Personligen har jag svårt att fatta hela den här mjukbetestrenden, vilket iofs kan ha att göra med att jag oftast fiskar gädda på grunda platser, men är det inte så att vanliga shadjiggar egentligen funkar minst lika bra som Savagears ålar eller de dyra muskieprylarna från USA? Det är i alla fall min känsla...

Sedan är Savagear uppenbarligen väldigt duktiga på det här med marknadsföring då de lyckas få var och varannan butik att skriva om deras produkter och Mikkelsens olika storfångster stup i kvarten. Och det kan de ju få en eloge för.

Kommentera

Barramundi : No shit på marknadsföringen. Innan ålen ens kom i butik så kom det bilder på betet i munnen på var å varannan exotisk fisk runt om i världen. Får ju avsmak på produkten när dom har sina töntiga reklamer med deras *BAM* på varje bild.
                Är sugen på att köpa en real eel bara för att skicka dom en bild med en "eel" i mungipan på min 1 åriga son å skriva " *BAM* 10kg child on the eel!! ".

Real Eel är väll ingen direkt nyhet i sig heller, då muskie folket å bl.a tyska gäddfiskare.mm.. fiskat med dessa i många år i olika längder. Är alltså bara en finputtsad snabel i utseendet.

( För att vara politisk korrekt finns dessa snablar i en butik i Örebro med . )

Men älskar gummi fisket med bogg´s så bulldawgs, så blir nog en eel så småning om för att tillöka min snabel kollektion med nått "real".
                Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

får man en eller två ålar i paketet. som jag uppfattar det på sportfiskeprylar får man två ålar och två krokar.

Kommentera

Japp, två ålar..

Kommentera

Va? Jag har beställt med 3 olika färger och bara fått en jigg i varje paket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 864 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13