Vad ska jag göra med min Amb. 6000 Classic - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad ska jag göra med min Amb. 6000 Classic

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad ska jag göra med min Amb. 6000 Classic

Hej

Jag har en sparsamt använd Ambassadeur 6000 Classic som jag inte använder längre. Vilket är synd! Jag köpte en Amb. D5:a i våras och det är en sån skillnad att "Den röda" inte används längre. Jag flyttar hellre D5:an mellan mina spön.

Kan man uppgradera "Den röda" med IAR och keramiska lager så att jag får en grym långkastarrulle? Kanske slänga på några finare skivor till slirbromsen? Magnetbroms också...? Det kanske är bättre att sälja den och köpa en annan rulle men det vore skoj att ha en rulle som ser ut som en standard Classic men med prestanda som förvånar de flesta. Vad skulle ni göra?

Jag har letat efter FRB:s hemsida för att se vad det kan kosta och om det är möjligt men hans hemsida har försvunnit och jag kan inte hitta den.

Mvh Vänergädda
    Ät inte gul snö!

Fast den verkar vara nere för tillfället?!

Kommentera

Jag kan meddela att jag tyvärr kommer att avveckla min verksamhet. Som ett första steg har jag stäng ner min hemsida.
      Däremot tänker jag fortsätta vara aktiv här på Fiskesnack, så om jag får veta rullfotsnumret på din rulle så kan jag komma med lite svar senare.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
        Jag kan meddela att jag tyvärr kommer att avveckla min verksamhet. Som ett första steg har jag stäng ner min hemsida.
        Däremot tänker jag fortsätta vara aktiv här på Fiskesnack, så om jag får veta rullfotsnumret på din rulle så kan jag komma med lite svar senare.
        Varför lägga ner? Tidsbrist antar jag...?
        sigpic

Kommentera

Det var tråkigt att höra.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
            Det var sorgligt. Det tråkigaste som jag hörde på länge. Och jag som samlade ihop till en lång lista med många delar som jag skulle beställa nu när jag blir "ledig" from nu på fredag (jag slutar utbildningen och blir igen arbetslös för en tid). Jag tänkte renovera en rulle och laga några till. Tråkigt! Synd!
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Det var ingen kul nyhet alls. Vem skall nu supertrimma ambissar?

Kommentera

Ja du FRB du har naturligtvis dina skäl till detta och för min del får du gärna behålla dem för dig själv. MEN det var en tråkig nyhet ändå!

Vem kommer nu att kunna hjälpa mig med bromsclutchar till Mörrumrullen? Och hur konstigt det än kan låta så har jag en tid umgåtts med tanken att låta hesta upp Syncron en aning och kanske göra något ännu värre med en 80tals 5600AL. Nu blir inte det möjligt. För även om jag får fram pengar till detta så har jag inte kunskapen och verktygen.

Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

NEEEEEEEJJJJJ!!!!!!

nu blir man ju sittandes där med sina sunkiga orginalrullar! när man äntligen hittat ett ljus i mörkret, så ska det släckas. att skicka sin rulle till FRB har varit som att få "nykänslan" igen och igen. först hoppet om en bättre och skönare rulle, sedan förväntan när den landat hos FRB och han börjar operera, och sedan glädjen när postavin kommer, och till sist nöjet och nyttan av en trimmad och moddad rulle. detta kan inte värderas i pengar. nu blir det att börja fundera på andra rullar, kanske.

från ALQ till FRB, ljuset i ABU-mörkret.
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

Mycket tråkigt att höra att du lägger ned, FRB... Hade tänkt skicka in en rulle så småning om. Men du har inga tips om någon annan som gör samma typ av uppgraderingar, dvs kullagerbyte o liknande? Jag vore i så fall tacksam för tips om det.

En fråga bara... Lägger du ned av kostnadsskäl, eller pga något annat?
                    www.hellfish.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 575 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist