Inköp av jerkbait set. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inköp av jerkbait set.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

att rullarna slaktas gång på gång tror ja mer har att göra med handhavandefel.
    Läser du vad den är klassad för så förstår du nog att Abu kommer skratta år dig när du reklamerar och berättar att den rasat efter jerkfiske.

Dom är klassade för lätt spinn vilket i min värd blir beten under 30gr allt över det är att riskera rullras, att då rekommendera den jerk anser jag va litet korkat,,, låna mig din rulle skall jag knäcka den på 2 fisketurer utan att gå över 30gr beten, räcker med ett ordentligt kustspö och lite kastteknik.

Kommentera

verkar på något konstigt vis vara en sport att paja rullar på löpande band. sen ska de ju sägas att promaxen inte är den ultimata rullen för jerk på något sett men för dom pengarna håller den bra tycker ja. den funkar bra för mig därför rekomenderade jag den..
      nu va de inte kombo kustspö vi talade om här utan jerk. hurvida den håller för de fisket kan ja inte yttra mig om föredrar en klassisk eggbeater till det min gamla trogna superaero gt.

Kommentera

verkar på något konstigt vis vara en sport att paja rullar på löpande band.
        7 av 10 av Abus rullar som reklameras är just en LP rulle, antagligen för dom används till saker dom inte är gjorda för (Malmö butiker)

Kommentera

Ursprungligen postat av ZEN10 Visa inlägg
          sen ska de ju sägas att promaxen inte är den ultimata rullen för jerk på något sett men för dom pengarna håller den bra tycker ja. den funkar bra för mig därför rekomenderade jag den...
          Hmm, kollade bara som hastigast - men 1200kr för Pro Max vs 1500kr för en JB eller 1100kr för en C3 gör att jag inte alls förstår ditt argument.
          Den är alltså inte billigare och dessutom enligt majoriteten påtagligt sämre för ändamålet eftersom den är konstruerad för ett helt annat fiske.
          Jag kan köpa att folk tycker LP är sköna, men att betala samma pengar för en rulle som bevisligen inte är avsedd för det fisket känns fortfarande inte som en bra idé.

Sen har du helt rätt i att hur man fiskar spelar en avgörande roll för en rulles hållbarhet, men det finns ändå ingen anledning att för jerkfiske köpa en sämre rulle för liknande pengar.
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

en pro max kan man går för ca 800-900 på nätet ibland även billigare ja köpte min på sportfiskemässan för 1400 med lina, ett bft piglet 2 samt 2 jerks och tafsar. men ingen ide att tjafsa om de här längre. Shimanos har ju faktiskt ett par mkt prisvärda alternativ till jerkbait tex corvalus 301(ca900) eller cardiff 301(14-1500) för ungefär samma pengar som abu´s jerkalternativ. tycker shimanos rullar ligger bättre i handen eftersom dom flyttat upp rullfästet lite. själv väntar jag på att nya calcuttan ska komma till sverige ser riktigt mums ut men de blir en helt annan prisklass de :-).

Kommentera

cardiff 301(14-1500) för ungefär samma pengar som abu´s jerkalternativ. tycker shimanos rullar ligger bättre i handen eftersom dom flyttat upp rullfästet
              Där håller jag med dig. Abu har nog inte gjort något sedan man hade försänkta rullfästen på spinn spö förstår inte varför....

Corvalus är en spinnrulle för beten upp till 40 gr , inget man kastar tyngre beten med och inget man jerkar med det är en alldeles för vek konstruktion,cardiff däremot fungerar väl så bra som Amb rullarna, sorgligt nog får vi betala vansinnes priser i Sverige för dessa rullar, själv skulle jag aldrig få för mig att ge över 800 kr för en Cardiff.

ex. http://www.lystfisk.dk/default.asp?p...44&serieID=499
              Om du funderar på frakten ligger den runt 60kr tull, moms är redan betalt eftersom det är inom EU så slutpriset hamnar runt 750 kr
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-08-31, 08:56.

Kommentera

Fast Månsson, det där är nog de gamla modellerna av Cardiff va? Vet inte om de är direkt sämre, men klart fulare i alla fall. Och de har den inte som vänstervevad.

Kommentera

Fast Månsson, det där är nog de gamla modellerna av Cardiff va? Vet inte om de är direkt sämre, men klart fulare i alla fall. Och de har den inte som vänstervevad.
                  Tog bara den länken som ett exempel på tokpriserna vi har i detta landet, om vänstervev kommer här en annan 2010 års modell på rullen och 100 kr dyrare http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...-301-2010.html

Detta blir snart länkade till Cardiff rullen för att visa att en Max rulle med ett pris på 800-900 kr inte är särskilt mycket rulle för pengarna om man kollar runt lite
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-08-31, 13:07.

Kommentera

Slinker in med en fråga angående detta jerksetet:

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ff-compre.html

Är det ett prisvärt och bra jerkset för en nybörjare?
                    Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

rullen e kalas fick nyligen hem min å e helnöjd :-) spöt har ja ingen erfarenhet av. priset va lite väl saftigt tycker ja. såg att beten.nu har ett liknande kitt för en femhundring mindre. http://www.beten.nu/se/art/shimano-c...om-sverige.php
                      känns som ett mer prisvärt kitt. annars kan du alltid beställa delarna var för sig så slipper man kompromissa. ja köpte min cardiff från lureshop.eu kosta mig 760:- ink frakt fick hem den på 3dgr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 782 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13