som många sälger för det priset,är det nått att ha ? jag är väl mer sånn ni kallar söndagsfiskare,alltså inte så driven fiskare,så duger det ? funkar det ? eller ett berkley spö+ viva rulle för samma pris ett bättre köp ? tacksam !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
abu ul-set 349kr ?
Collapse
X
-
Ääääääh vadå, är man söndagsfiskare funkar det alldeles utmärkt.. Det e först när man går från det som man ska ha lite finare grejer innan man blir nörd och helt såld..
Fisket var som bäst innan man började med en jävla massa lullull och anpassade spö efter fisk osv..
Ut o kör ett härligt söndagsnöje!
Ut på tur, ALDRIG sur
Kommentera
-
Hehe, KaggeBagge har onekligen en poäng - det är alldeles för lätt att bli förblindad av all häftig och dyr utrustning som man absolut måste ha.
Även om 349 riksdaler knappast ger en utrustning som du kan använda hela livet, eller ens mer än en säsong, så kan det mycket väl duga för lite småskojigt fiske.
ABU brukar ju köra sin "upp till 13"-kampanj varje år då man får hyra (eller köpa billigt) ett fiskeset och beten, om man är eller har barn dvs.
Minns jag rätt var det ungefär den pengen det handlade om för att köpa setet, helt OK set för de pengarna om man kör lite borre och så.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
jo jo men valet du mellen abu settet.. och berkly +viva som huntyard o berra har? snälla vilket köpa av dom ? jo nog lägger jag ut pengar okså,men pengarna läggs på det goda kalla man har med i kylväskan !! för det brukar inte bli så mkt fiska,intresset glider snabbt över till väskan......cykla till fisket,glad om jag kan gå hemSenast ändrad av kallebakom; 2012-08-18, 20:19.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 154 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 926 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 283 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 788 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 343 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|

Kommentera