Köpråd, LP + Spö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd, LP + Spö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpråd, LP + Spö.

Hej fiskesnack!

Jag är på jakt efter en ny rulle, en lågprofilare samt ett nytt spö, jag har följande "kravspec":

- Ca 2000-2500 :- för rullen + spö

- Vara så pass allround det går, dvs kunna dänga mindre wobblers till lättare jerkbaits

- Högervevad

Om någon har några rekommendationer gällande detta vore jag oerhört tacksam, vetskapen att alla mina specifikationer på utrustningen inte går att uppfylla till 100%, men så nära som möjligt.

Är givetvis fiske efter gädda, gös och abborre det gäller.

Ha det gött.

/ Cle

Hej,

För att kunna ge dig bra förslag , då vore det bra om du kan komplettera med lite kastvikter oxå, dvs hur lätta respektive hur tunga beten har du tänkt att fiska med.
    Det du kan oxå göra är att läsa några trådar som finns i min signatur. Där har jag samlat lite info om det du söker.

Häls /T

Kommentera

Hej!

Jag har avsikt att köra med beten från 20-70g skulle jag tippa på.

Kommentera

Konstigt, trodde tonyex skulle varit här för flera dagar sen med rekommendation
        Jag har kört påfallande lite LP, men eftersom du inte ska gå vare sig tok-lätt eller absurdt tungt borde följande vara intressanta:
        Curado 200E7, Revo Inshore.
        Möjligen kan även Daiwa Zillion och Shimano Chronarch funka.
        Tyvärr är ju bra LP ganska dyra, men du kan med lite tur springa på nåt erbjudande - jag "fick" en 201E för runt tusenlappen å en Inshore för nån hundring mer, inte för att jag egentligtn trivs med nån av dem...

Spö blir ju nästa pilsner, ofta funkar 7-8 fot ganska allround - om man inte bor i Trelleborg, då är det krav på minst 11' och att märket ska vara Fenwick enligt vad jag har hört
        Nu rymmer nog inte din budget några excesser vad gäller spö, så om du hittar rullen rimligt billigt kan du ta med den i näven och knata in i närmsta fiskeaffär och testa dig fram till ett spö som pallar dina kastvikter och framförallt är skönt med den rulle du väljer.
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        272 550 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13