tappar fisk på spinnerbait.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tappar fisk på spinnerbait..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tappar fisk på spinnerbait..

Tjena!
    Har testat spinnerbait vid några tillfällen nu men har slutat med att jag tappar all fisk. Har lyckats landa en av nio gäddor, och det har inte varit några direkt diskreta hugg. Köpte savage gears spinnerbait med dubbla enkelkrokar så tycker dom borde fastna. Är det ett vanligt problem? Om inte vad kör ni med för spinnerbaits?
    Tack för svar!

Vid hugg testa gör mothuggen rakt upp .
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Har haft samma problem med andra beten. Pröva byta krokar, eller som Max ovanför säger, gör mothugget uppåt!

mvh

Kommentera

Prova att inte göra mothugg alls, bara fortsätt veva! Har ökat mina påslag med fast pike med 50 %. Detta efter tips från annat forum på denna sida.

/ team madame

Kommentera

Om du inte kör där det är alltför mycket vegetation tycker jag du ska testa att sätta dit en trailer-krok, kan underlätta krokning men riskerar också tyvärr att man ibland får lite djupa krokningar på gäddorna.
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
            Om du inte kör där det är alltför mycket vegetation tycker jag du ska testa att sätta dit en trailer-krok, kan underlätta krokning men riskerar också tyvärr att man ibland får lite djupa krokningar på gäddorna.
            Håller med Mooki. Jag lyckades inte kroka en enda gädda på 10 försök innan jag hängde på en trailerkrok och sedan gick det betyyydligt bättre. Har en stor enkelkrok på spinnern där jag trädde på minsta möjliga 3-krok och knöt en stump vanligt gummiband på vardera sidan. Funkar kanske bättre med ett gammaldags ventilgummi som träs på båda sidorna men eftersom jag inte hade nå't hemma så testade jag ist med gummiband och det har suttit kvar i snart ett år så varför ändra en billigare setup som funkar. Har inte haft några problem med djupa krokningar beroende på att jag förmodligen gör för tidigt mothugg men det är supersvårt att låta bli när det smäller på i ytan!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 895 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13