Tokgrym HÖ-amba - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tokgrym HÖ-amba

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmm, ser inte ut som att mellandrevet är kullagrat - så om du absolut vill gå hardcore måste en sån till förstås
    Men som sagt, ju fler kullager desto mer underhåll.
    Sen kan du nog med fördel borra upp spolens nylondrev nån tiondel, eventuellt även korta den instickande delen några tiondelar. Verkat vara ett Tournament-shims i kitet, så den delen slipper du iaf...

Precis som Jörgen söger är det nog linspridaren man ska gå på i första hand, och då bör ovanstående (plus linspridare) bli så bra det går att få.

Fast börja med kitet som det är, tycker du kan testa innan du springer iväg och köper massa underhållskrävande prylar.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Det går väl o få den omlackad hos UT med eller? Tänkte på den lila rocketen. Är inte 5000 storlek lite för stort för HÖ? varför inte en 4000? Hörde om nån som hade amba 2000, stämmer det att det finns? Jag är helt novis på multirullar. Så jag är ingen expert på dom. Men jag tycker själv att en amba ska vara svart eller röd. Varför ska Abu larva sig med o byta färg på rocket rullarna varje år? Låt dom få en tidlös färg, som alla tycker om, typ svart eller röd. Det enda är väl bara o uppgradera innehållet i dom varje år. Vore snyggt o få som i ambassadeur 7000,den röda, en ingraverad fisk, t ex en H-öring. Den oranga var inte så ful heller. JB.n skulle ha en gädda ingraverad, tycker jag. Fast det har väl predatorn redan?

Kommentera

Det går väl o få den omlackad hos UT med eller? Tänkte på den lila rocketen. Är inte 5000 storlek lite för stort för HÖ? varför inte en 4000?
        UT har lagt av nu finns bara återförsäljare av paketen han satte ihop och sålde.

Finns inga lättade spolar till 4000 att köpa så man får i så fall plocka ihop något själv som utesluter spolen.

Kommentera

Jo det vet jag att han har gjort, men han skulle väl fortsätta endå i lite mindre skala bara. Abu har väl uppgraderings kit med?

Kommentera

4500 rullarna har bredden som nackdel, linspridaren far fram och tillbaka som en liten iller och bromsar kasten så jag tycker 5000 storlek är att föredra. Lundgrens har 2500 rullar men en ny sådan plus ett trim-paket från reelman så är man uppe i 5000 kr och då finns det betydligt bättre och mer välkastande rullar en den för samma pengar , man behöver inte heller byta en enda del på dom

Abu har en färdigtrimmad 5000 priset brukar ligga 2700-3000 kr med den stora nackdelen att spolen släpper igenom vatten vilket inte kan va bra om man fiskar i saltvatten.

UT har aldrig lackat rullar till folk, tror inte heller han har tillverkat en enda del i sina paket men där är jag inte 100% säker.

Jag har fått lackat en Mag Elite hos en billackerare och det blev hur bra som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Du har linspridare och knivbult med i det paketet så fundera inte mer på det
              Okej men då är det väl bara kullagrad evighetsskruv som behövs till det och ett kullagrat mellandrev, (det stora vita hjulet som driver linspridaren?) går sånt att köpa löst?

Borra ur nylondrevet till spolaxeln? Hmm... Tror jag följer rådet att sätta i kittet och sedan gå vidare när jag vet mer.
              Några småsaker till kanske man köper
              Underhåll är inget problem för mig, älskar att vårda mina saker

Kommentera

går sånt att köpa löst
                Kolla med sportfiskeboden eller Lundgrens dom kan säkert hjälpa dig ....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Kolla med sportfiskeboden eller Lundgrens dom kan säkert hjälpa dig ....
                  Självklart tack!

Kommentera

Blev en 5501c idag. Riktigt snygg! Har inte öppnat upp den ännu
                    Tjejens kommentar "den där ser ju skitgammal ut, såndär hade min morfar"
                    Perfekt!

Kommentera

Ursprungligen postat av maxackaxan Visa inlägg
                      Blev en 5501c idag. Riktigt snygg! Har inte öppnat upp den ännu
                      Tjejens kommentar "den där ser ju skitgammal ut, såndär hade min morfar"
                      Perfekt!
                      Var köpte du den?
                      Du har väl inte pipit iväg till Japan så där på en spontanshoppingtur, då blir jag fan avis...
                      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      279 254 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13