Tokgrym HÖ-amba - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tokgrym HÖ-amba

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av maxackaxan Visa inlägg
    Ja den I sunset orange är snygg med!
    Jag tror din TCG är lite med "vinröd"

Den rullen syftar jag på. Men jag hittar ingen info om rullen.
    Någon som vet mer om den?

Jag älskar dess retro-utseende.
    Tror ni man skulle kunna bygga vidare på den?
    Man kanske får lov att byta stativ (är väl inte hela världen?).
    Men går den att få lika bra som en rocket?
    Eller är rocket helt outstanding?

Seatroutkittet innehåller detta
    http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12087
    Är helt sant att TGC:n har en mer Bordeaux-röd färg än rullen du länkade till.

Du borde kunna köpa gavlarna direkt från ABU i Svängsta.

Borde gå att slänga de gavlarna direkt på en Pro Rocket, den verkar ju vara en CS om man tittar på sprängskissen (om det nu är rätt sprängskiss förstås). Verkar också vara en JDM-rulle, så den lär nog bli lite småknepig att få tag i här i Svedala.
    釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。

Ser faktiskt ut att finnas en stolpe för extra backspärrshake i sprängskissen, det var faktiskt lite småintressant eftersom själva haken saknas...
    Gavlar och vev verkar stämma med din bild, verkar som att man försökt skapa en retro-rulle fast modern.
    Stort VILL HA!

Rullfotsnummer 21 00 enligt sprängskissen skulle indikera 2011, så säkerligen en JDM tyvärr.
    Senast ändrad av Mooki; 2012-08-29, 07:28.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Det får bli den 5501C.
      Jag var lite inne på att uppgradera någon av mina jb, men jag vill ha en mer oldschool.
      Jag får återkomma med bilder när skapelsen är klar
      Tack för all hjälp!

Med vänlig hälsning,
      Marcus

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        Är helt sant att TGC:n har en mer Bordeaux-röd färg än rullen du länkade till.

Du borde kunna köpa gavlarna direkt från ABU i Svängsta.

Borde gå att slänga de gavlarna direkt på en Pro Rocket, den verkar ju vara en CS om man tittar på sprängskissen (om det nu är rätt sprängskiss förstås). Verkar också vara en JDM-rulle, så den lär nog bli lite småknepig att få tag i här i Svedala.

Ser faktiskt ut att finnas en stolpe för extra backspärrshake i sprängskissen, det var faktiskt lite småintressant eftersom själva haken saknas...
        Gavlar och vev verkar stämma med din bild, verkar som att man försökt skapa en retro-rulle fast modern.
        Stort VILL HA!

Rullfotsnummer 21 00 enligt sprängskissen skulle indikera 2011, så säkerligen en JDM tyvärr.
        JDM?
        Vad är det?

Japan domestic market
        Så det är alltså en vettig rulle?
        Senast ändrad av maxackaxan; 2012-08-28, 22:27.

Kommentera

Ursprungligen postat av maxackaxan Visa inlägg
          JDM?
          Vad är det?

Japan domestic market
          Så det är alltså en vettig rulle?
          Jepp, rulle som bara släpps i Japan.
          Jag har inte jämfört artikelnummer men lite som hastigast ser rullen ut att vara påfallande lik en CS Pro Rocket av fjolårets modell (fast röd och med runda vevknoppar), och den extra backspärrsstolpen som bonus.
          Den har kolfiberlameller, dubbla spolcentreringsreglage, modern kopplingsmekanism, etc.
          Det enda den saknar om man jämför med årets raket är knarr, så det är en ganska liten uppoffring.

Ser ut att vara en mycket vettig rulle, skulle vara trevligt om ABU tog in den som nästa variant av raketen - tror de flesta skulle småjubla av illa återhållen lycka
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):

Kommentera

Nya Sunset Orange till ett helt ok pris , http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...0-Tilbud!.html
            Man blir sugen själv även om man har rullar så det räcker och blir över...

Kommentera

Okej då känns det som en bra grund att bygga på!
              Då är det bara att köpa en till backspärr och sätta in om man vill det?
              Jag antar att det är värt att sätta in power stardrag och dom spollagren som man får med i seatroutkittet?

Sen är det en 35mm eller 40mm kullagrad vev som ska dit och kanske ett 1:6,3 drev.
              Vad mer kan jag byta för att få bättre kast? Evighetsskruven? Får ju lätt linspridare och keramisk knivbult med i UT-kittet?

Åter igen, stort tack för all denna kunskapsdelning. Det är verkligen guld värt för mig!

Kommentera

Rullen har redan CarbobMatrix-lameller, så det blir ingen enorm skillnad att sätta i Power Stardrag, det är väl då lamellen under huvuddrevet som brukar vara teflon men även den är CT i PSD-kitet.
                Fördelen med PSD-kitet är att den undre lamellen är tillskuren för att fungera med den extra backspärren installerad.

Köper du SeaTrout-kitet (vilket är det? hittar inte just det setet...?) tycker jag du lika gärna kan stoppa i allt, finns liksom ingen anledning att inte göra det

Eftersom jag inte är helt hundra på vad som ingår rapar jag helt hämningslöst upp lite till som kan uppas.
                Dubbellagrat mellandrev
                Dubbellagrad linspridare (kräver betydligt mer underhåll pga de exponerade lagren)

Lite småfnul man kan fixa med själv (om inte UT-delarna redan har dett gjort?):
                Borra ur nylondrevet på spolaxeln
                Byta spollagershims till "tournament"-variant.

Kommentera

Köper du SeaTrout-kitet (vilket är det? hittar inte just det setet...?) tycker jag du lika gärna kan stoppa i allt, finns liksom ingen anledning att inte göra det
                  Reelman säljer det för 1900 kr, dock kan jag inte se vad som ingår, ingår inte linspridarpaketet bör TS absolut slänga på det om Hö fiske,, betena man använder till det är oftast lättkastade och som UT själv säger kan det ofta göra mer nytta med linspridaren en att kullagra alla rörliga delar i rullen när man kör med sådana beten.

Kommentera

Detta är vad som ingår, dom har bara en bild.

En dubbellagrad linspridare måste köpas då (evighetsskruven?)

Kommentera

En dubbellagrad linspridare måste köpas då
                      Du har linspridare och knivbult med i det paketet så fundera inte mer på det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      279 280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13