Letar med ljus och lykta efter ett riktigt grymt jerk-/spinnspö till beten runt 30-60 gram. Till beten typ Westin mini, Buster tvåor, Swim Whizz 500 osv. Något för snipjakt de lux ungefär som avhandlat i denna tråd: http://www.fiskesnack.com/forum/show...light=snipjakt fast med lite andra önskemål
Budget på ca 2000kr men en femhundring åt ena eller andra spelar ingen roll. Men med den kvalitén i material och lindningar man får i det övre prissegmentet. Jag har spanat på en del spön från staterna, men vet att klassningen oftar görs för att spöserier skall se heltäckande ut, snarare än att spegla reella kastvikter vilket gör mig lite ovilliga att göra blindköp.
Har ett underbart Daiwa Zillion Swimbait som motsvarar alla krav, utom kastvikten. Så kanske ni begriper mer vad jag gillar. Har surfat runt en del och klämt på en hel del i butikerna, men inte riktigt fallit för något än. Rullen som skall sitta på blir en Calcutta 201 TE.
Önskelista:
Jobbar bra med beten 30-60g men kan möjligen maxas till 70g
6'8"-7'6" långt
Snabb toppig aktion, med ryggrad.
Delat handtag, gärna foam.
Så nu ställer jag frågan till alla spö-aficionados här på fiskesnack!
Är det någon som hållit i spöt jag efterfrågar eller vet vad jag absolut måste spana in?
Tack!
Budget på ca 2000kr men en femhundring åt ena eller andra spelar ingen roll. Men med den kvalitén i material och lindningar man får i det övre prissegmentet. Jag har spanat på en del spön från staterna, men vet att klassningen oftar görs för att spöserier skall se heltäckande ut, snarare än att spegla reella kastvikter vilket gör mig lite ovilliga att göra blindköp.
Har ett underbart Daiwa Zillion Swimbait som motsvarar alla krav, utom kastvikten. Så kanske ni begriper mer vad jag gillar. Har surfat runt en del och klämt på en hel del i butikerna, men inte riktigt fallit för något än. Rullen som skall sitta på blir en Calcutta 201 TE.
Önskelista:
Jobbar bra med beten 30-60g men kan möjligen maxas till 70g
6'8"-7'6" långt
Snabb toppig aktion, med ryggrad.
Delat handtag, gärna foam.
Så nu ställer jag frågan till alla spö-aficionados här på fiskesnack!
Är det någon som hållit i spöt jag efterfrågar eller vet vad jag absolut måste spana in?
Tack!

Kommentera