Tips på spinnspö till HÖ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spinnspö till HÖ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    hehe, Respekt! Men som du redan vet, jag kör med lite andra grejer nu.
    Förresten, då är det intressant att veta vad kör din kompis med för första combo då ?
    Häls /T
    Skeletor å kaffekvarn...:-\

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      ja, spöt för hö ska vara bara liiite pinnigt, men inte alltför pinnigt , dvs bara lite lagom pinnigt. ja så enkelt var det.
      Häls /T
      PS: Du är på hugget grynning!

Du skulle bara veta! har beställt ett spö nu som förhoppningsvis blir det bästa JAG kan tänka mig! (inom rimliga prisgränser)
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Ironfether II 4 delat är en riktig kastmaskin och skall inte förväxlas med deras momentum eller quadrant, borde gå att få tag i även om det är en utgången modell,, 1000kr dyrare en quadrant men väl värt pengarna,
        skall vi gå till lite överkurs finns Hardy Bait -40gr men då pratar vi lite andra priser och antagligen får man importera från England.
        Är du helt säker på att det skiljer så mycket? Fanns ju förrut både 2 och fyrdelade ironfeather. Sen försvann den 2 delade och blev momentum och sen kom quadrant.
        Läste på något engelskt forum att det ska vara samma spö bara lite ny kosmetika.
        Även Abu hävdar det samma. De brukar annars vara snabba på att berätta om hur otroligt bra den nya är jämfört med den gamla....

Kommentera

Men grynning,om det är svårt att bara känna på ett spö i butik...Sedan har du beställt ett spö på nätet? :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
            Men grynning,om det är svårt att bara känna på ett spö i butik...Sedan har du beställt ett spö på nätet? :-D
            Hehe jag förstår hur orimligt de låter! Men jag har referenser på spöt och har provat att fiska med ett spö i samma serie bara lite kortare...men visst det är en chansning! Det var därför jag skrev att det förhoppningsvis blir bra.
            Blir det dåligt kan jag alltid skylla på tonyex för det är han som har fått in mig på st croix! men jag har inte varit missnöjd med det spöt jag har från dom eller dom spöna jag har fiskat med.
            http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
              Hehe jag förstår hur orimligt de låter! Men jag har referenser på spöt och har provat att fiska med ett spö i samma serie bara lite kortare...men visst det är en chansning! Det var därför jag skrev att det förhoppningsvis blir bra.
              Blir det dåligt kan jag alltid skylla på tonyex för det är han som har fått in mig på st croix! men jag har inte varit missnöjd med det spöt jag har från dom eller dom spöna jag har fiskat med.
              Ah ok, nu är jag med. Jag kan nästan gissa mig fram till vilket spö det blev. Du grynning, du kan alltid sälja det till mig om du inte gillar det. Då kan jag pensionera mitt gamla Avid. Häls /T

Kommentera

Dogger.se har ett kvar enligt saldot. Parabellum menar jag nu!
                Senast ändrad av harlequine; 2012-09-04, 13:34.

Kommentera

Är du helt säker på att det skiljer så mycket? Fanns ju förrut både 2 och fyrdelade ironfeather. Sen försvann den 2 delade och blev momentum och sen kom quadrant.
                  Det 2 delade som blev momentum är betydligt svampigare en Ironfether II, 2 helt olika spö.

Det nya Momentum och Quadrant är i stort sätt samma spö förutom delningen och lite kosmetika, dessa tillverkas i Kina och har inget med föregångarna att göra...

Jag har provat alla 4 och enligt mig är Ironfether II 4 delat ganska överlägset dom andra 3 ...

Kommentera

Vart en 9,6:a Savagear parabellum.
                    Fanns på fiskarnas i Stockholm för 750:-
                    Aktionen passade mig verkligen!
                    Kände även på lpxe v2 (dock bara kaffekvarnsmodellerna) men dom kändes för svampiga för min del.

Men blir fler spön, kör spinn nu eftersom jag lagt flugspöna på avbytarbänken ett tag, och allt känns så billigt jämfört med ett sagespö

//Marcus

Kommentera

Kul! Det kändes lite felbalanserat i början,men jag vande mig.Lätt,snyggt o rappt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13