Tips på spinnspö till HÖ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spinnspö till HÖ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Det 2 delade som blev momentum är betydligt svampigare en Ironfether II, 2 helt olika spö.

Det nya Momentum och Quadrant är i stort sätt samma spö förutom delningen och lite kosmetika, dessa tillverkas i Kina och har inget med föregångarna att göra...

Jag har provat alla 4 och enligt mig är Ironfether II 4 delat ganska överlägset dom andra 3 ...
    Märkligt, eftersom det skall vara samma klinga. Brukar ju dessutom bli bättre ju färre delningar man har, men smaken är som...

Kommentera

Märkligt, eftersom det skall vara samma klinga.
      Dom som är ute nu har samma klinga bara lite kosmetika och delningen som skiljer medan dom 2 äldre varianterna är helt olika spö, äger båda därför jag vet med säkerhet, Momentum är mjukare i aktionen, jag har det till bombarda medan Ironfether II används till vanliga drag.

Tycker det där att fler delar påverkar negativt är ett lite förlegat tankesätt bara titta på flugspö så förstår du vad jag menar..

Kommentera

Givetvis påverkar det hur många delningar ett spö har. Även flugspön!! Men i många fall är det viktigt att man får med sig spöt ut och det kan bli knepigt med ett odelat 9-10fots spö... Där kommer delningen in i bilden...

Kommentera

Dom som är ute nu har samma klinga bara lite kosmetika och delningen som skiljer medan dom 2 äldre varianterna är helt olika spö, äger båda därför jag vet med säkerhet, Momentum är mjukare i aktionen, jag har det till bombarda medan Ironfether II används till vanliga drag.

Tycker det där att fler delar påverkar negativt är ett lite förlegat tankesätt bara titta på flugspö så förstår du vad jag menar..
          Enligt ABU är det ju samma klinga, men sk-t samma Det där med många delningar har väl både med fraktbarhet och trend att göra. Har själv bara fyrdelade flugspön numera ( j-kligt smidigt ). Fast för att få ut det mesta av klingan bör den väl helst vara odelad. Skulle inte förvåna mig om det kommer odelade spön till casting sporten ( om det inte redan finns? ). G.Loomis har i varje fall ett nytt SW flugspö ( NRX PRO-1 ) som är odelat.

Kommentera

Undrar varför det inte tas hem de mest lämpade spöna från US till vårat hö fiske med multi?Det är ju samma visa varje gång!Lundgrens har spön men fel modeller,folk håller på med egen import o s v...
            Det verkar ju finnas en marknad,eller?Konstigt tycker i a f jag!

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
              Undrar varför det inte tas hem de mest lämpade spöna från US till vårat hö fiske med multi?Det är ju samma visa varje gång!Lundgrens har spön men fel modeller,folk håller på med egen import o s v...
              Håller verkligen med!
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Även England har en det riktigt roliga spö som aldrig kommer hit om man inte importerar själv.
                Jag har dock lite tur som bor nära Danmark, dom brukar ha roligare spö i butikerna och även priserna brukar va betydligt trevligare en här.

Slänger bara in ett annat spö som är riktigt trevligt, berkleys chili dom är ett snäpp över SSGS.
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-09-04, 20:31.

Kommentera

Även England har en det riktigt roliga spö som aldrig kommer hit om man inte importerar själv.
                  Jag har dock lite tur som bor nära Danmark, dom brukar ha roligare spö i butikerna och även priserna brukar va betydligt trevligare en här.

Slänger bara in ett annat spö som är riktigt trevligt, berkleys chili dom är ett snäpp över SSGS.
                  Ja jag kände på ett sådant med. Kändes verkligen som ett lämpligt HÖ-spö.
                  Men föll ändå för savage gear, skal testas imorgon!

Kommentera

Alla kast över 80 m med 30 gr beten är ok, under det lämna tillbaka spöet då duger det inte

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                      haha, tänkt om alla hade ett spö och en rulle som mina, vad tråkigt skulle vara.

Skämt åsido, marknaden här hemma är väldigt lite och det finns inte utrymme för en storskalig försäljning av dessa spön. Jag har en polare som var i samma sits för ett tag sen , han tycker att mitt WR 9,6, fot , som förvisso finns inte längre att köpa hos St Croix, var ett av det skönaste spöna han hade testat då.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 628 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist