Renovering av en rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Renovering av en rulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Renovering av en rulle

    Jag har en Amb Ultra Mag II som jag skulle gå igenom. Det kan vara billigare att köpa en begagnad rulle eller en reservdels rulle och plocka delar därifrån men jag tänkte ha nya delar så länge det går. Jag har redan gjört en lista med delarna som skall bytas och ny är kvar den stora arbete: att "renovera" stativet.

    Alltså, stativet är av aluminium och på vissa ställe lacken blev nött med följden att det blev små krater här och där (där lacken har försvunnit aluminiumet blev slitet och angripet av oxid). Dessa skador är inte alls stora och stativet kan funka i flera år till utan reparation, men jag vill reparera det ändå.

    Edit: Kanske aluminumet är inte skadat av oxid. Jag vet inte! Jag vill säga att det blev kvar "sår" i alumiminium plattan. Slut Edit.

    Nu till min fråga: finns det en billig metod att lacka stativet i guld färg (den original färg som stativet är lackat i) och och att göras med billiga medel, alltså pensel och sånt (inte att investera nu i massa saker)? Stativet behövs inte att se ut som det gjorde när rullen var ny. Men det skulle se fint ut och att den nya lacken skall vara slitstark. Jag vet att original lacken är speciell men kanske ni har en lösning. Eller kanske det bästa är att köpa ett nytt stativ? Vad tycker ni?
    Senast ändrad av CDan; 2004-11-25, 09:52.
    Tight lines!
    CDan

    Proffs på att lära masken att simma.

  • #2
    Jag har tyvärr inga tips att komma med i frågan men kan meddela att priset för ett nytt stativ är 276 kr hos ABU Service.

    Kommentera


    • #3
      Jag tänkte den tanken också. Jag redan skrev till Abu Service och nu väntar på svar. Vi får se. Jag vet att det tillverkas inte längre delar för så gamla rullar och det kan hända att dem har kvar stativ från en annan rulle som passar. Jag får se.
      Tight lines!
      CDan

      Proffs på att lära masken att simma.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 305 svar
      262 928 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg JontaK
      av JontaK
       
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      858 svar
      139 455 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gaddivar  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 031 svar
      193 756 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 144 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
      79 svar
      12 323 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Torekrok  
      Arbetar...
      X