UL Fiskeset 5-Del XTW150 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL Fiskeset 5-Del XTW150

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL Fiskeset 5-Del XTW150

Sitter här mitt i natten och letar efter ett prisvärt UL-set. Funderar på följande set men hittar väldigt lite (ingen) info om varken spö eller rulle. Jag gillar att det är portabelt och att väska och drag följer med. Bra eller skit?

Finns det något bättre alternativ 600(+-200)-kronorsklassen? Gärna med medföljande lina och drag.

Jag tror att grejerna fungerar, om man använder dem sällan och har lågt ställda krav. Jag skulle rekommendera dig att lägga ytterligare ett par hundralappar och få lite kvalitetsprylar istället. Du kommer ha roligare och du kommer kunna ha roligare längre. Utan att ha letat igenom webbutikerna kan jag till exempel föreslå http://www.olssonsfiske.se/shimano-c...431-c-213.aspx som jag utan att ha testat grejerna du länkar till, skulle tro är minst dubbelt så bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Jag tror att grejerna fungerar, om man använder dem sällan och har lågt ställda krav. Jag skulle rekommendera dig att lägga ytterligare ett par hundralappar och få lite kvalitetsprylar istället. Du kommer ha roligare och du kommer kunna ha roligare längre. Utan att ha letat igenom webbutikerna kan jag till exempel föreslå http://www.olssonsfiske.se/shimano-c...431-c-213.aspx som jag utan att ha testat grejerna du länkar till, skulle tro är minst dubbelt så bra.
      Shimanosetet är nog mycket bättre som du säger men i det här fallet känner jag (tyvär) att jag måste snåla. Med frakt, drag osv drar det iväg över tusenlappen. Var först inne på att köpa ett Julaspö för 199:- så jag har redan gått upp en bit.

Tittar på det här settet nu. http://www.youfish.se/abu-garcia-ul-...tillbehor.html Även om det är ett billigare set så känns det mer säkert att köpa Abuprylar. Rullen har också fått bra betyg på nätet. Spöt har jag inte hittat någon direkt info om, dock positiva omdömen på Amazon.

Kommentera

Var snäll mot dig själv!
        Du kan bestämma dig för att köpa grejer för 199kr. Fördelen med det är att du inte blir besviken, arg eller ledsen när grejerna suger eller går sönder. Råkar du knäcka spöt är det ju liksom ingen katstrof. En tvåhundring är ju liksom pizzapengar.
        Jag vill dock ändå slå ett slag för lite bättre grejer och där är Abu-grejerna absolut bra nog. Poängen är väl att det ska vara kul att fiska. Då är det bra om man inte blir sur varje gång man plockar fram fiskeprylarna för att rullen glappar och spöet är som en gummisnodd...

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Var snäll mot dig själv!
          Du kan bestämma dig för att köpa grejer för 199kr. Fördelen med det är att du inte blir besviken, arg eller ledsen när grejerna suger eller går sönder. Råkar du knäcka spöt är det ju liksom ingen katstrof. En tvåhundring är ju liksom pizzapengar.
          Jag vill dock ändå slå ett slag för lite bättre grejer och där är Abu-grejerna absolut bra nog. Poängen är väl att det ska vara kul att fiska. Då är det bra om man inte blir sur varje gång man plockar fram fiskeprylarna för att rullen glappar och spöet är som en gummisnodd...
          Jo precis. Jag fiskar på grejer som var bra på sent 90-tal och har således inte så höga krav, men julaspöt hade nog åkt i sjön efter ett par turer. Ska bli kul att ge sig ut med lätt utrustning på kortturer istället för att ta båten full med utrustning och bli borta hela dagen.

Kommentera

en bra sak med att beställa från fiskeflugor.se är att du inte kommer behöva lessna på glappande rullfästen och gummisnoddsspön... du kommer nämligen inte att få hem spöt öht

MEN om du skulle få hem det så tar det inte många fisketurer innan det går sönder.

sök lite på forumet efter fiskeflugor.se

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              en bra sak med att beställa från fiskeflugor.se är att du inte kommer behöva lessna på glappande rullfästen och gummisnoddsspön... du kommer nämligen inte att få hem spöt öht

MEN om du skulle få hem det så tar det inte många fisketurer innan det går sönder.

sök lite på forumet efter fiskeflugor.se
              Ja se på f.. Tack för varningen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 140 visningar
              0 gillar