The pig?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The pig?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• The pig?!

Nu kom pengarna och jag ska skaffa mig grisar! En ljus en mörk, redan bestämt mig för suspending. men frågan är 6" eller 7" fördel/nackdel med storlekarna. Kan kasta beten upp till 140 g

Fått en uppfattning om att 7" verkar vara ovanligare och mer eftertraktad och nu undrar jag varför

Låt höra gott folk

Pig är ett jättebra bete tyvärr är dom flesta felviktade och sjunker för fort vilket gör att man tröttnar på dom .

Tyvärr är vi fiskare väldigt dåliga på att klaga och reklamera beten . Köper man ett fabrikstillverkat bete så ska alla vara likdanna . Men med Pig och Zalt skulle man behöva testa betet före köp för att se att dom inte sjunker fel .

Freestyler har betyldigt jämnare kvalitee .

/Fredrik

Kommentera

Har testat Pig både 6 & 7 tum i år. Alla är suspending men hela gänget sjunker med ca 10 cm/sekund efter att ha "tippat" nedåt efter det minimala hänget. Visst fångar de fisk, speciellt 6 tum har levererat gädda upp till 7 kg men det känns snarare som ett irrationellt bete än ett bete med bra hängtid. Kan bara hålla med Jerklimpan att då är Freestyler i en helt annan klass. Hatade mina Freestyler som jag tyckte var kassa men plötsligt gav jag de lite tid i vattnet och vad händer? Gäddan tyckte tydligen att beten för 75 spänn var lika goda som de för 249........

Kommentera

Beror väl lite på vad man kör med för tafs också? Eventuellt kan man byta krokarna till lite lättare krokar. Men köper man ett bete för så pass mycket ska man ju egentligen inte behöva hålla med att byta krokar för att få betet att bete sig rätt kan man tycka.

Kommentera

Så pass.. detta hade jag ingen aning om måste jag medge, kommer nog köpa ett iaf. kanske en mörk färg, skippar att köpa två. men SG's freestyler går den lika orationellt som the pig? upp ner osv?

Kommentera

Leta upp en äldre(före CWC) på Tradera eller Ebay. De nyare så kallade suspending är allt som oftast rena sjunkbomber.

Kommentera

Freestyler är ett bra bete men Freestyler och Pig är väll ändå HELT olika beten?

Köp nya piggar, borra bort stålvikten framför "läppen" och sätt in 2-4g bly ungefär och testa dig fram. Har två piggar som jag gjort så på och en har fått riktigt najs oregelbunden gång, den andra går upp i ytan ganska lätt.

Tror att dom framviktat dom så för att dom inte ska gå upp i ytan men moddar du rätt så går dom nästan aldrig upp i ytan om du fiskar dom rätt.

Kommentera

Jag har 2st wolfcreek custom lackade pig "6 som går riktigt bra och dom håller jag hårt i men dock kör jag inte pig så ofta! :p

Färgerna är iaf: en mört och en abborre

Kommentera

var nere på fiskecenter här i jkpg idag, köpte en då de hade 25% rea på alla beten iom en höstmarknad. ser nu att det är en CWC The original tryckt på förpackningen, var det denna du menade jag inte skulle skaffa?

Kommentera

Bara att testa. Risken är dock överhängande att det sjunka med skallen neråt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 785 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13