Missljud vid kast. Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missljud vid kast. Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Missljud vid kast. Ambassadeur

Jag har en Ambassadeur 6500 Ultracast. Tror att det är ungefär samma rulle som C3. När jag var ute sist så fick jag ett skatbo så det blev tvärstopp när jag kastade med en stor shadjigg. Efter att jag hade rett ut trasslet så blev det ett missljud när jag kastade. Ljudet kom när spolen roterade som fortast sedan försvann det. Jag har en extraspole till rullen och jag var ut och provade några kast med den i går och då lät det mycket mindre men det lät fortfarande mer än det brukar. Är det någon som vet vad som kan ha hänt?

Hej! Har samma problem med min inshore (ligger just nu isär monterad som reserv dels rulle) Testade att byta spole, lager, utväxling + pinjong samt evighets skruven. Detta löste inte problemet för mig. Frågan är om spol axeln fått sig en knyck samtidigt som spolen. Eller kanske t.o.m. Stativet som blivit lite skevt?

Det är mest teorier jag har, har testat lite olika lösningar men inte hittat något än.

Intresserad om någon har ett svar på detta.

Kommentera

Ja det verkar som om det hänt något med spolaxeln eftersom det lät mindre när jag testade med en annan spole med axel, men ljudet var inte helt bort så något mer måste ha hänt. Kanske att stativet blivit skevt, men kan det bli det av ett knyck av ett skatbo. Jag tycker inte att det blev ett så stort knyck.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
        Ja det verkar som om det hänt något med spolaxeln eftersom det lät mindre när jag testade med en annan spole med axel, men ljudet var inte helt bort så något mer måste ha hänt. Kanske att stativet blivit skevt, men kan det bli det av ett knyck av ett skatbo. Jag tycker inte att det blev ett så stort knyck.
        Lager koppen då? kanske fick sig en kyss. då får du ju en fel vinkel på lagret som kanske skapar oljud?

"Fortfarande teori"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 200 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist