Val av spö till en ambassadeur 3601 mörrum - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av spö till en ambassadeur 3601 mörrum

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av spö till en ambassadeur 3601 mörrum

Har precis inhandlat en ambassadeur mörrum 3601 och den ska ju ha väldigt bra kastegenskaper.Nu till min fråga!För att ta till vara på dessa egenskaper så är ju val av spö viktigt till denna rulle och ja skulle vilja ha förslag på vad ja ska köpa för spö.

Ställer frågan andra kommer ställa även fast jag inte kan ett skit om spön:
    Vilka betesvikter använder du och vad/hur fiskar du?
    Det är inte det att jag är dum, har lite otur när jag tänker bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rastlös Visa inlägg
      Ställer frågan andra kommer ställa även fast jag inte kan ett skit om spön:
      Vilka betesvikter använder du och vad/hur fiskar du?
      Ja kan inget heller om spön men eftersom han nämner rullen så fattar ju alla att han inte tänker fiska hälleflundra,haj eller blue marlin med det utan att han är ute efter ett spö till lättare spinnfiske med kanske en övre kastvikt på 40-50g som den rullen klarar.

Kommentera

kastvikt på 40-50g som den rullen klarar.
        Om nya Mörrum är rullen gjord för att funka med riktigt lätta beten så 40-50 gr är i så fall mord på rullen...
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-21, 06:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av sternlert Visa inlägg
          Ja kan inget heller om spön men eftersom han nämner rullen så fattar ju alla att han inte tänker fiska hälleflundra,haj eller blue marlin med det utan att han är ute efter ett spö till lättare spinnfiske med kanske en övre kastvikt på 40-50g som den rullen klarar.
          Ingen konstig fråga. Finns massor att välja på i spöväg -40 gram ( är nog övre gränsen för rullen ). Vilken längd och vilka egenskaper, beror ju helt på vad man skall ha det till. Så ett svar på Rastlös fråga behövs nog, för att man skall kunna rekommendera något.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patolo Visa inlägg
            Har precis inhandlat en ambassadeur mörrum 3601 och den ska ju ha väldigt bra kastegenskaper.Nu till min fråga!För att ta till vara på dessa egenskaper så är ju val av spö viktigt till denna rulle och ja skulle vilja ha förslag på vad ja ska köpa för spö.
            Grattis till en fin rulle, blir lite avis, va själv så nära på den men det blev en curado 201 istället för min del.

Som redan frågats om, vilket fiske gäller det ? Om den rullen kastar så bra som sägs så gå på ett rappt spö.

Lägger till en gammal länk. mest rullsnack men en hel del bra info om spön också.
            Senast ändrad av Exxet; 2012-10-21, 10:42.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Givetvis kunde ja nämna vilket typ av fiske men med tanke på rullen så är det lättare spinnfisket som jag kommer bedriva med rullen. Mörrumen ska ju ha bra kastegenskaper och det är lite därför ja köpte den och för att den ska klara även ganska lätta beten.Fisket ja bedriver är 99% från båt.Kommer fiska aborre,havsöring,regnbåge och givetvis också lite gädda.

Omkring 8-9 fot. Upp till 40, kanske 50 gr. Pris spelar ingen roll.

Kommentera

Omkring 8-9 fot. Upp till 40, kanske 50 gr. Pris spelar ingen roll.
                Sabla blandning , Abborre klarar den fint, Hö ligger väl på gränsen precis som gäddan men går fint om du håller dig till beten under 30 gr och inte har ett spö med allt för grymma långkastnings egenskaper..

Jag tror Abu´s orenji -40 gr eller något ST-Croix i lämplig viktklass blir riktigt bra....

Missförstå mig inte det är en riktigt bra rulle, själv köpte jag en Calcutta DC istället, den passar mitt fiske från land bättre en din Mörrum..
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-22, 07:36.

Kommentera

Här är ett par spön jag kikade länge på fast kastvikter upp till 30 gr för min del.
                  HM-X Flash 2,60m 14-42g och Hot Shot 29-08-260
                  Från denna: http://www.fishing-mart.com.pl/sklep...-p27-k236.html

Fast det blev St Croix Avid 8,6 1 Oz, från Lundgrens fiske. Det spöt kastar iofs även upp till 40 gram och kansek lite drygt det.

Mycket godis att välja på finns det.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  273 671 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13