Är Biltemas flätlina bra eller anus ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är Biltemas flätlina bra eller anus ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är Biltemas flätlina bra eller anus ?

Jag var ute och fiska idag och hade lagt på Biltemas 0,21 gröna flätlina, det som jag störde mig på (jä***t mycket) vatr att jag fick en jäkla massa trassel på rullen. Flera gånger. Kan det bero på linan?? Sen tyckte jag den lät ganska mycket från ringarna och spolen när den löpte däröver.
    Är det fler som upplevt detta?

Jag är ganska amatör inom området och har ni bättre förslag på linor så tar jag gärna emot dom

Ja det är den, duger till "semesterfiskare" som inte vet bättre enligt mig. Köp hellre fireline. Fiskebutiken.nu säljer den för 159kr/110m. Tror dom kan skicka i vanligt brev.
    Biltemas lina är för mjuk och tjockare än vad som står. En lina som är stelare trasslar inte lika lätt. Åtmindstonde inte på haspel.

Kommentera

Enligt SVT-programmet "Plus" så är det den bästa flätlinan (suck)
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Du kan använda den till toppknutet mete eller möjligen och med stor tvekan ha till backing på flugrullen men det är inte linan du ska slita på i det dagliga fisket. Har du gott om plats på spolen kan du lägga några varv i botten och använda bättre lina ovanpå. Tänk på att linan i botten inte bör vara klenare än den för fisket bättre linan ovanpå.

Kanske kan du ha linan till att sy i knappar som hotar att falla bort men frågan är om den har den tåligheten mot nötning. BIllig lina, dyr erfarenhet!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Haha ja då får jag hitta nått lämpligt användingsområde för Biltema-linan , sy knappar med typ
          Tips på andra, bra men prisvärda linor, som jag kan använda istället? Fiskar mest gädda. Fireline skrev nån, vilken av alla sorter?