Savagear real eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear real eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kan rekommenderar 30cm i Olive pearl färgen den har jag tagit grymt mycket gädda på och min svans eller liknande har inte gått av, det beror ju helt på hur gäddan klipper betet.

Har även köpt en 40cm som ska testas, får se när! måste skaffa tid att nöta lite.

Min första real eel har hållit bra, mycket bitmärken och svansen kommer nog gå av snart men har du mend-it eller superlim så håller den längre men som med alla gummi beten så går dom sönder till slut. Det får man ju räkna med då gäddan har ett par tusen tänder i käften!

Jag fiskar betet väldigt shallow med den vanliga riggen, bara att höja spöt om det är supergrunt eller mycket nate, funkar fint. Gången på betet kompenserar att den lätt kan gå sönder grymt bete helt enkelt, testa dig fram!

Kommentera

Jag köpte en 30 cm i firetiger. Var ute och testade idag men är inte helt nöjd med den. Man kan endast sätta stinger på undersidan, för annars simmar den på sidan eller upp-och-ned. Även om den är riggad som den ska kan jag bara veva ett visst tempo. Vevar jag för snabbt så börjar den lägga sig på sidan eller snurra och vevar jag för långsamt så får jag en massa skräp på kroken.
      Är det så med alla?

Fisk lockar den iaf. Hade 5 hugg inom 30 min. Lyckades dock inte kroka någon.
      "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
      https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Min Real eel snurrar bara vid inspinning, ska man rigga den med stinger på buken då?

MVH

Kommentera

Det blir samma problematik som på alla bete när viktpunkten blir för hög så kommer betet att vända dig. Det är fysikens regler och gäller även under vattnet.

I första posten på den här tråden kan du se hur jag tacklar mina där jag använder två stingers på nersidan av betet: http://www.fiskesnack.com/forum/show...%C3%A4dda-2012

Vill du ha krokarna på ovansidan för att kunna dra den mot botten etc så behöver du en vikt tex päronbly som hänger på undersidan.

Kommentera

Är dessa beten lämpade för både sjön och kustfiske efter gädda. Var ute i Blekinge skärgård ett par gånger under året och det var BARA jerk som fungerade. Jag körde gäddspinnare, gäddfluga, flytande, sjunkande wobbler, Soft 4play (stora). Inget av de högg de på, men efter jag satte på Westin Jerk så sa det bara pang. Så varit kul och veta var Ni som haft framgång med ålen har fiskat, sjö el kust.

Kommentera

Fiskat kusten enbart hittills. Gäddorna SLUKAR dom. Har tidvis utklassat tailar. Första av allt så rör den sig tydligen så bra så gäddorna kissar på sig av lycka, och sen tror jag det är lite gummibeteseffekten som gör att dom slukar den totalt utan att försöka spotta. Verkar som gummit känns helt ok för gäddorna att skramla omkring med i munnen. Rekomenderas VARMT! Kommer testas en del i större insjöar 2013.
              Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Går bra att fiska dom med savagears treble offset krokar som använd till 4plays. Däremot så passar inte storlekarna riktigt. Tror man får klippa och bocka till själv lite. Om det går? Tråden kanske går av om man försöker bocka den?
                "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
                https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                280 132 visningar