Ambassadeur Mörrum SX3601C ultra-mag forell. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Mörrum SX3601C ultra-mag forell.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Intressant skrivet, självklart varierar det alltid i pris beroende på skick osv.
    Men tänkte mest om vad dessa rullar brukar säljas för.

Kommentera

Jag förstod det

Ville bara ta ut svängarna i min fundering då frågan är intressant, Jag menar att dessa rullar tillhör ju inte vardagsmat bland köp å sälj så det blir svårt att veta.

Men oftast så finns det folk med mycket "vill ha" motivation vilket gör priserna rel. höga. Jag va själv länge ute efter en 2501 eller mörrum ZX 1601/3601 och va med å budade på många på tradera men alla gick över min smärtgräns, Med andra ord det finns alltid någon som har väldigt mycket Ha-begär.

Du kan ju kolla internationellt på säljsidor där du bör hitta några ex.

Men på tradera tror jag den skulle bli ordentligt dyr. Låg inte den rullen i samma prisklass som dom blå och röda Mörrum ZX, runt 4000 :- som ny ?
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Finns en 3600 på ebay för 275 dollar

En 3601:a va såld för 124 pund
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Okej tack för informationen
          Då kan jag tänka mig att billigare än 2000 går den oftast inte för.
          Kanske är lite dyrare i sig när den ursprungligen inte finns i Sverige, och är en Japan modell?

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
            Finns en 3600 på ebay för 275 dollar

En 3601:a va såld för 124 pund
            Det är ju jätte intressant att veta vad håller folk på med. //T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Det är ju jätte intressant att veta vad håller folk på med. //T
              Hej Tonyex ! så kommer du in med dina kluriga kommentarer. jag tror jag håller med dig, även om jag länge ville ha nått liknande så va ja inte beredd att betala det pris dom oftast gick för på tradera mm. De va en 3601 somgick för 1500 men den missade jag tiden på.

Men Lundberg: Vad har säljaren begärt för pris då ? Vore intressant att höra.

Kommentera

Gubbe som han är kommer han inte ihåg vad han gav för den och undrar vad jag tycker är rimligt att betala, så därför har jag försökt bilda mig en uppfattning.
                Man ska göra rätt för sig! man ska inte säga ett allt för dåligt pris och hoppas på det bästa, säger hellre ett pris som jag vet att de brukar gå för, och gör båda parter nöjda.
                Nästa gång kanske man får lägga vantarna på någon av hans äldre ambassadeurer i hans samling istället

Kommentera

Gubbe som han är kommer han inte ihåg vad han gav för den och undrar vad jag tycker är rimligt att betala, så därför har jag försökt
                  Berätta för honom att jag köpte en 1601 ny i butik för 995kr , dom hade även 3601 till samma pris ( sportfiskegigantens höstrea)

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Berätta för honom att jag köpte en 1601 ny i butik för 995kr , dom hade även 3601 till samma pris ( sportfiskegigantens höstrea)
                    Satan vilka bra priser sportfiskegiganten har på deras reor grrr hoppas dom flyttar hit

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Ofyfan för en Mörrum alltså?
                      Varför heter de egentligen Mörrum?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 095 visningar
                      0 gillar