Oakley fiskebrillor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oakley fiskebrillor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oakley fiskebrillor?

Hej.

Jag sitter och funderar här på vilka Oakley solglasögon jag ska köpa mig. Dom måste givetvis vara polariserade, men det jag undrar mest över är om färgen på linsen spelar stor roll?

Jag har funderat på Okaley Hijinx eller Pit Bull, som jag fattat det så ska dom vara bra till fiske. Nån som har erfarenhet av dom, eller andra bra polariserade glasögon? Och vilken färg på glaset rekomenderas.

Har Okaley Ten med (shallow blue)polariserade linser,absolut dom bästa fiskebrillorna ja haft.

Kommentera

Jag har ett par Holbrook som funkar kalas!

Kommentera

Är det blå lins ni rekomenderar? Jag skiter egentligen i om jag ser fisken, vill bara han bort det där glittret som gör att jag får en huvudvärk utan dess like.

Så färgen på linsen spelar ingen roll eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Är det blå lins ni rekomenderar? Jag skiter egentligen i om jag ser fisken, vill bara han bort det där glittret som gör att jag får en huvudvärk utan dess like.

Så färgen på linsen spelar ingen roll eller?

Färgen på linsen spelar absolut roll. Olika linser ger olika färgåtergivning och du blir "av" med olika irriterande ljus med olika linser. På Oakleys hemsida så fanns det förut iallafall en typ "simulator". I den kunde man testa hur olika linser funkade med olika typer av landskap/årstider. Försökte hitta den, men lyckades inte!

Jag valde Warm Grey linsen men tänkte mest ha dem till vardags och inte när jag fiskar. Började dock använda dem när jag fiskade och det funkar kalas!

Kommentera

Jag har ett par straight jacket angling specific har glömt vad färgen på linsen heter men den är lite standard röd eller vad man ska säga. Kan bara säga att efter att ha testat olika märken på brillor så är oakley ljusår bättre! har aldrig ångrat det köpet!!! Faktiskt börjat kolla på nya från radar serien
            There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

Straight jacket har jag tyvärr inte chans att prova. Har inte sett dom i Karlstad i alla fall. Hijinx och en massa andra har jag testat som satt dåligt som satan. Inte Hijinx då, den satt skönt som bara den.

Men straight jacket är råa. Aggressiva. Jag tror jag vet vilka SJ du menar.

Kommentera

Här kan du testa glas under olika förhållanden. Det ger ju inte hundra procent hur det kommer se ut men det är helt klart någorlunda hur det blir.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 916 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13